Instagram už má vlastní webovou verzi, mobilní aplikací zůstává i nadále
Instagram začal jako mobilní aplikace pro pořizování a sdílení fotografií pro majitele zařízení značky Apple, pak do party přibyli i uživatelé s operačním systémem Android. Významnou kapitolu v životě Instagramu znamenal i letošní duben, kdy jej od Kevina Systroma a Mika Kriegera koupil Facebook.
Za několik posledních let se Instagram pomalu vyvíjel v něco většího než je obyčejná mobilní aplikace. Byl spojován se subkulturou hipsterů, ale také se stal marketingovým nástrojem či významným zdrojem informací při řádění hurikánu Sandy. V reakci na žádosti uživatelů přišel Instagram s webovou verzí a profilovými stránkami pro webové uživatele. To, co bylo dříve možné jen přes mobilní aplikaci, je nyní možné i na webu.
Profilové stránky uživatelů odkazují svým vzhledem ke společnosti, pod kterou spadají. Layout je velmi podobný profilovým stránkám Timeline na Facebooku. Přes webové rozhraní tak mohou uživatelé Instagramu jednoduše dávat jednotlivým obrázkům like, přidávat komentáře, sdílet, stát se followerem, což bylo původně jen v mobilní verzi. Instagram na webu se dal ale najít ještě předtím, než se do toho Instagram pustil sám. Na společnost se totiž navázaly jiné startupy, které přístup k prohlížení instagramových obrázků z webu umožňovaly. Webstagram, Pinstagram (Pictacular) nebo PhotoFlow.
Co ale pořád nebude možné, je nahrávání nových obrázků z počítače. Přidávání fotek zůstává pořád doménou mobilní aplikace. Webová verze má pouze poskytnout jiný zážitek z prohlížení a podpořit sdílení.
Zdroje: www.mashable.com, www.marketingland.com