Investice do internetové reklamy v říjnu klesly
Zadavatelé méně investují do internetové zobrazované reklamy. Investice tak v říjnu letošního roku klesly až o 20 milionů korun a dostaly se tak na 435 milionů. Během letošního roku rostly meziročně pouze od ledna do března a v září. Tato čísla vycházejí z údajů systému AdMonitoring.
Podle výkonné ředitelky Sdružení pro internetovou reklamu Kateřiny Hrubešové zadavatelé šetří kvůli hospodářské krizi a zároveň utrácejí za jiné druhy reklamy. Za říjen inkasoval nejvíce český portál Seznam.cz. Na něj připadlo celkem 176,5 milionu korun. Hned za ním následovala mediální skupina Mafra, která vydělala 73,3 milionu korun.
Právě bannery měly v loňském roce největší podíl na internetové reklamě. Tehdy do nich zadavatelé vložili více než 4,5 miliardy korun. Minulý rok se zvýšily celkové investice do všech typů internetové reklamy na 7,7 miliard.