Jak brněnské nápady mění svět

14. 6. 2013 | Petr Michl
Promluvte si s roboty, prohlédněte si Nápad roku pomáhající seniorům s počítači, soběstačné Freedomky nebo funkčnost softwaru pro rozpoznání lidského hlasu Phonexia, který používají tajné služby i call centra. Dnes začíná v Galerii Vaňkovka brněnských nápadů, které mění svět.

Brno se někdy nazývá jako české Silicon Valley. Fungující ekosystém spolupráce univerzit s technologickými firmami doplňuje i Jihomoravské inovační centrum (JIC), které pomáhá rozjezdu podnikatelským plánů a místní startupové komunitě obecně. K výročí 10. let od jeho založení byla včera v brněnské Galerii Vaňkovka zahájena výstava „Jak brněnské nápady mění svět".

Návštěvníci si mohli prohlédnout expozici dvojky na světovém trhu v oblasti správy tiskových řešení, YSOFT, i nahlédnout do interiéru designových dřevěných staveb, Freedomků, které mohou fungovat i nezávisle na inženýrských sítích.

K vidění byla i videa z celého světa, kterými při běhu na běhacím pásu rozptyluje Spoteee.

K vyzkoušení s výkladem tvůrců byl i operační systém pro seniory, Celebrio Software, který obdržel v roce 2011 ocenění Vodafone Nápad roku.


S pomocí JIC vzniklo ale i mnoho jiných zajímavých produktů. Například technologie GINA, která pomáhala při katastrofách na Haiti nebo v Japonsku zachraňovat lidské životy. Napadlo by vás, že zrovna Brno je kolébkou řečových technologií firmy Phonexia, které už dnes umožňují identifikovat se v bance pouze hlasem a zapomenout na všechna otravná hesla?

A kdo by řekl, že právě z Brna se zrodil nápad, jak nahradit jednorázové kelímky na akcích vratnými „NickNacky" a zbavit se tak navždy nepořádku třeba na hudebních festivalech?

Naštěstí to nebylo jen o včerejším dnu. Výstava potrvá až do 30.6. a každý den na vás budou čekat někteří z tvůrců vystavovaných nápadů. 14. a 15.6. budou průvodci v expozici Bender Robotics nejen roboti Advee, kteří posouvají možnosti marketingu v oblasti digital signage.

Více se dozvíte v programu výstavy.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: