Jak poznáte, co váš náklaďák opravdu vydrží? Volvo ho dalo do rukou čtyřleté holčičce
Volvo Trucks je značka, která v posledních letech dokázala, že i nákladní automobily prodávané B2B zákazníkům mohou mít virální reklamy, které baví miliony lidí na celém světě. Vrcholem jejich snažení byl jistě spot, v kterém Jean-Claude Van Damme vysekl svůj legendární „epic split". Nová reklama z dílny dvorní agentury značky Forsman & Bodenfors ovšem neukazuje přesnost řízení, ale odolnost vozu. Zatěžkávací zkouška nabírá i tentokrát poněkud bizarní podoby. Testu se totiž ujala čtyřletá Sophie.
Malá holčička dostala do ruky dálkové ovládání, s kterým dokázala řídit náklaďák Volvo FMX po rozsáhlé bahnité dráze plné překážek. Ano, dospělá auta ovládané jako hračky předvedli již před mnoha lety v motoristickém pořadu Top Gear. Když ovšem nemají v ruce ovládání přerostlé děti v podobě dospělých chlápků, ale malá dívka, v jejíchž očích můžete vyčíst nadšení i strach zároveň, má to mnohem větší kouzlo. Podívejte se ostatně sami a dávejte pozor na moment, kdy Sophie vyruší přilétávající dron.
Velké dobrodružství nezažívala jen aktérka pohybující mnohatunovým kolosem. Pociťuje ho i divák při sledování jejího počínání. Už od začátku má totiž dojem, že toto nemůže dopadnout dobře a auto se musí dříve nebo později překlopit na střechu. Strastiplná cesta plná kolizí k tomu vede a nakonec se i tak stane. Přesto Volvo dokáže pokračovat dál a dojet do cíle. Mise tak byla opět splněna. Reklama na nákladní auto Volvo FMX opět ilustrovala jeho pozitivní vlastnosti a navíc se stala virální. Za necelý týden má přes 6 milionů zhlédnutí na YouTube.
Kam dál?
Chcete si zkazit reklamní pohádku? Ano, je nepravděpodobné, že by náklaďák po celou dobu ovládala samotná Sophie. Když si prohlédnete tento obrázek, možná dokonce dojdete k názoru, že bylo při natáčení použito více aut.
Tím ale nechceme profesionálům Forsman & Bodenfors upírat žádné zásluhy. Není třeba si plést reklamu s dokumentem, je to zkrátka jiný žánr. A i díky tomu jsme si mohli v minulosti užívat pohled na to, jak Volvo řídí křeček.
Lidé z Volvo Trucks se toho skutečně nebojí a platí to i pro jejich generálního ředitele, Claese Nilsona. Ten před dvěma lety promlouval o kvalitě předního závěsného háku, který udrží až 32 tun. Činil tak ovšem vysoko ve vzduchu nad přístavem, když stál na přídi kapoty Volva FMX zavěšeného na ocelovém laně právě za zmíněný hák. Podívejte se na to v článku Volvo Trucks: Pověste generálního ředitele (na tahači). Jestli chcete v reklamě důkaz místo slibů, skutečně ho nehledejte u Old Spice.