Jak vypadá kečup? Lidé po celém světě kreslí Heinz
Být lídrem trhu se vyplatí. Vaším reklamním trikem pak může být klidně jen dávat najevo, že vás každý zná a vaši konkurenti jsou irelevantní. Přesně to udělala i značka kečupu Heinz ve své poslední kampani.
Společnost Kraft Heinz Canada přišla ve spolupráci s agenturou Rethink s jednoduchý experimentem. Skupině lidí nijak neznající, kdo je zadavatel výzkumu, dali nakreslit kečup. A k jejich potěšení lidé kreslili kečup, který připomínal svou lahví, tvarem etikety, dalšími brandovými atributy nebo dokonce názvem Heinz. Podívejte se na ukázky z experimentu konaného na 5 kontinentech ve videu níže.
Daniel Gotlib zastávající pozici associate director of brand building and innovation v Kraft Heinz Canada k tomu říká:
„Spotřebitelé milují nezaměnitelnou chuť Heinz a lidé po celém světě berou kečup Heinz jako původní a jedinou volbu. Chtěli jsme odkrýt tuto instinktivní a intuitivní asociaci, kterou mají mezi kečupem a (značkou) Heinz. Když jsme anonymně požádali spotřebitele, aby jednoduše nakreslili kečup, dozvěděli jsme se, že lidem při myšlence na kečup vyvstane v hlavě Heinz — se vším od naší sytě rudé barvy, rozpoznatelného jména až po tvar etikety a samozřejmě také naší ikonickou skleněnou láhev.“
Skutečně napříč mnoha státy a kontinenty se přesně to dělo.
Co dodat, přejme zažít podobný pocit každému brand manažerovi. Agentura Rethink tímto počinem připomenula, že se je s čím chlubit. Navíc to pak podtrhla billboardy, které tak činí.