Jak zvýšit sledovanost firemní stránky? Inspirujte se tipy přímo od LinkedIn
LinkedIn v posledních letech neustále roste, a to jak z hlediska celkového počtu uživatelů, tak i aktivního zapojení. S téměř 740 miliony uživatelů ve více než 200 zemích je tato platforma největší profesní sítí na světě a vynikajícím místem pro B2B marketing.
Využívání LinkedIn roste spolu s potenciálním dosahem a jak se stále více firem snaží vrátit po pandemii do normálního režimu, budou ještě více aktivnější. To nevyhnutelně povede k tomu, že na LinkedIn bude chodit častěji ještě více uživatelů. Proto se vyplatí přehodnotit marketingový přístup k této síti. Jak začít?
1. Vytvořte si správné základy
Prvním tipem LinkedInu je, aby se firmy ujistily, že vyplnily všechny důležité prvky své stránky a zahrnuly do ní obsah a popisky, které vyjadřují, čím se jejich firma zabývá. V popisu by se nemělo zapomenout na relevantní klíčová slova, protože stránky jsou procházeny vyhledávači a často se tak mohou umístit vysoko.
LinkedIn také navrhuje, aby firmy na svůj blog či webové stránky umístily tlačítko „sledovat". Tím se návštěvníci ke sledování stránky na LinkedIn mohou snadno připojit. Správci firemních stránek by měli také povzbuzovat své kontakty, aby sledovali jejich firemní stránku pomocí funkce „pozvat ke sledování".
2. Publikujte obsah, co vede k zamyšlení
Dalším klíčovým bodem je publikování obsahu k zamyšlení, který ukazuje vaši intelektuální a oborové schopnosti: v angličtině se nazývá „thought leadership content”. LinkedIn je komunita podnikatelů, marketérů, vedoucích pracovníků a dalších osob s rozhodovacími pravomocemi. Tito členové vyhledávají originální a hodnotný obsah, aby mohli rozšířit své znalosti a dosáhnout svých profesních cílů.
„Nejlepším způsobem, jak upoutat pozornost takového publika, je publikovat hodnotný obsah o novinkách v oboru, trendech a dalších relevantních tématech. Ve skutečnosti 88 % osob s rozhodovací pravomocí v podnikání souhlasí s tím, že myšlenkový obsah hraje klíčovou roli při zlepšování jejich vnímání organizace,” uvedl na svém blogu LinkedIn.
Přiznává také, že pouze 17 % z nich hodnotí kvalitu tohoto obsahu jako velmi dobrou nebo vynikající. Tím se firmy mohou inspirovat a publikovat užitečný a relevantní obsah pro publikum, které chtějí zaujmout.
Značky mohou prostřednictvím své stránky sdílet obsah různými způsoby, od psaní krátkých nebo dlouhých příspěvků přes sdílení článků třetích stran až po představení svých zaměstnanců. Pomocí funkce Návrhy obsahu získáte přehled o tématech, která rezonují s vaším publikem.
3. Připojte se ke konverzacím, které jsou pro vaši značku důležité
LinkedIn také doporučuje, aby se firmy snažily zapojit do konverzací příspěvků jiných firem nebo lidí, díky kterým zvýší povědomí o své přítomnosti a rozšíří své kontakty.
Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je funkce LinkedIn Community Hashtags. Můžete si zvolit až tři konkrétní hashtagy, které chcete spojit se svou stránkou. Díky tomu ji objeví členové, kteří se o daný hashtag zajímají. Budete také moci reagovat na konverzace probíhající na kanálech s hashtagy a komentovat je z pohledu své značky.
Další chytrou taktikou, zvláště když se váš počet sledujících rozroste, je vyhledávání a pořádání událostí souvisejících s vaším oborem prostřednictvím LinkedIn Events. Vytvoříte tak příležitosti pro interakci a zapojení v reálném čase.
4. Poznejte a rozšiřujte své publikum
Prostřednictvím analytiky stránek máte přístup k podrobným souhrnným údajům o demografických údajích a vlastnostech svých sledujících a návštěvníků, a to buď z počítače, nebo z mobilní aplikace.
„Budete také schopni zjistit, které z vašich příspěvků a aktualizací vyvolávají největší zapojení. S těmito poznatky v ruce budete moci průběžně příspěvky optimalizovat pro lepší sladění s publikem a poskytovat mu takový obsah, který považuje za nejcennější," uvedl LinkedIn.
5. Aktivujte své lidi
Pokud jde o rozvoj značky, LinkedIn radí, aby firmy povzbuzovaly své zaměstnance k odkazování na firemní stránku ze sekce pracovních zkušeností ve svých profilech. Správci stránek by se měli zase snažit sdílet nejlepší příspěvky svých zaměstnanců, upozorňovat je na nejdůležitější příspěvky na stránce, které je třeba sdílet, a oceňovat je pochvalou z firemní stránky.
LinkedIn také říká, že značky by se měly snažit podpořit zapojení zaměstnanců tím, že na LinkedIn vytvoří komunitu určenou pouze pro zaměstnance prostřednictvím karty Moje společnost.
Tato karta, kterou LinkedIn přidal v únoru, obsahuje seznamy „doporučit" a „obsah pro spolupracovníky", což firmám umožňuje usnadnit přímé sdílení relevantních příspěvků a zvýšit s nimi zapojení mezi zaměstnanci.
Je zde několik dobrých tipů, a i když není vždy snadné je realizovat, rady v tomto článku by vám měly pomoci při sestavování efektivnějšího plánu, jak zvýšit přítomnost vaší společnosti na LinkedIn.
Zdroje: Social Media Today, LinkedIn Marketing Solutions Blog