Jaké je nejoblíbenější pivo naší planety? Přece uhlíkově negativní BrewDog
BrewDog je nejoblíbenějším pivem naší planety. A to i přesto, že jste o něm možná nikdy neslyšeli. V minutu dlouhém spotu, který pro značku vytvořila agentura Droga5 zjistíte, že tohle pivo je skutečně pro každého. Pijí ho vysocí i malí, věřící (v Boha či mimozemšťany) i nevěřící, lidé, kteří mají neustále studené nohy i ti, kteří někdy předstírají meditaci, zatímco si užívají chvilku poklidného přemýšlení se zavřenýma očima. O tom, co z BrewDogu dělá pivo Zemí milované, se ale dozvíte až v posledních vteřinách.
Spot začíná záběrem na barmana čepujícího BrewDog.„Není to jen pivo pro vysmáté hipstery nebo pro klišé momenty mezi otcem a synem,” ozývá se hlas od komika Juliana Barratta. Následně se divák v sérii fotografií i úsměvných videí seznámí s podivnými konzumenty piva, jako například se zlodějem neschopným utéct spravedlnosti nebo s opravdu hodně špatným plavcem, který po skoku do bazénu už nevyplave na hladinu. Barratt poté prohlásí, že je BrewDog skutečně pivem pro každého, a prozradí, proč je planetou nejvíce milováno. Je totiž prvním uhlíkově negativním pivovarem na světě. Zároveň za každou vypitou láhev piva zasadí značka jeden strom. BrewDog tak utváří lepší svět pro každého, kdo jej pije. I když, jak humorně ukazuje v samotném závěru, nejen pro ty. Přesvědčte se sami.
Druhá z variant reklamy poukazuje na to, že BrewDog tvoří lepší svět nejen pro nás, lidi.
„Původní myšlenka vycházela ze skutečnosti, že tento nový ležák - Lost - je uhlíkově negativní,“ uvedl pro Muse by Clio David Kolbusz, vedoucí kreativy v londýnské pobočce agentury Droga5. „ A pivo s negativním obsahem uhlíku skutečně prospívá celému lidstvu. I těm, kteří jej nepijí. Nejde tedy jen o reklamní žargon. Produkt skutečně prospívá každé živé bytosti na této planetě."
Režisér spotu, Jeff Low z Biscuit Filmworks, dodal, že natáčení trvalo dva dny. „Vzhledem k velkému množství lidí nás docela tlačil čas,“ vzpomínal na natáčení Kolbusz. „Svou roli sehrála také shoda náhod. Třeba muže, který zcela jistě vlastní hada, jsme potkali až během natáčení. Absolutním hrdinou natáčení pak byl pán špatných plavců. Ten bazén totiž nebyl vyhřívaný."
Kromě televizní reklamy a zastoupením na sociálních sítích zahrnuje kampaň také outdoorovou část a je k vidění také v tisku.
Zdroj: Muse by Clio