Je Google+ město duchů?
Sociální síť Goggle+ v poslední době provází jen samá nelichotivá přízviska - jako třeba “město duchů” nebo “malá verze Facebooku”. Pokud Google chce, aby se na jeho sociální síti začali objevovat noví uživatelé, bude muset o něco lépe vysvětlit služby, které jim poskytne.
Pokud by chtěla síť Google+ přetáhnout uživatele Facebooku, musela by přijít s něčím novým. S něčím, co Facebook nenabízí. Ale tak tomu zatím není.
Viceprezident společnosti pro sociální obchod Vic Gundotra se snažil na konferenci SXSW obhájit pošramocenou pověst Google+. Podle něj je to prosperující sociální služba, která umožňuje společnosti Google pomáhat svým uživatelům a zakomponovat jejich zkušenosti z Gmailu nebo YouTube. Je to tedy jakýsi jednotící prvek pro všechny služby, které Google poskytuje se sociálním rozměrem. Spíše než jako o další službě, dává Gundotra přednost, když se o Google+ hovoří jako o další verzi Googlu. Uživatelské hranice mezi jednotlivými službami se stírají. Jméno, email i přátelé jsou stejné pro jakoukoliv Google službu.
Takže hlavní důvod, proč využívat Google+, je vylepšení a sjednocení služeb na Googlu a relevantnější reklamy. To ale nové uživatele zdá se neláká. V porovnání doby, kterou internetová populace tráví na jednotlivých sociálních sítích, je Google+ daleko za Facebookem, Twitterem, Pinterestem nebo LinkedIn.
Gundotra také prezentoval statistiky, které ukazovaly, že Google+ má 100 milionů uživatelů,kteří se vrací každý měsíc, každý den je pak aktivní asi polovina. Ale je zde jeden háček v propočtech. Tahle čísla se totiž netýkají jen Google+, ale všech služeb, které Google poskytuje. Třeba i vyhledávání na Google Maps. I proto statistika od společnosti comScore, zveřejněná nedávno v The Wall Street Journal, říká, že na Google+ tráví lidé měsíčně jen 3.3 minuty.
Zdroj: www.huffingtonpost.com, www.wsj.com