JetBlue prodává suvenýry pro workoholiky, kteří nechtějí jet na dovolenou

29. 8. 2017 | Jakub Hort
„Pamatuješ si, co jsem řekl na tom meetingu?” Aerolinka JetBlue vytvořila sarkastické suvenýry pro zaměstnance nevyužívající dovolenou.

Máte také kolem sebe někoho, kdo zásadně odmítá využít svou dovolenou? Tito lidé jsou také ochuzeni o jednu zásadní věc, která je s cestováním úzce spojená – suvenýry.

Aerolinka JetBlue se rozhodla těmto lidem ukázat, jaké by to bylo takový suvenýr z dovolené mít. Akorát v trochu jiném duchu. Přišla s vlastní várkou „kancelářských suvenýrů“, aby workoholici mohli dostat na památku něco z jejich každodenní destinace. Ty jsou k dispozici na eshopu www.shopjetblue.com a najdete mezi nimi například hrníčky s nápisem „Pamatuješ si co jsem řekl na tom meetingu?“ nebo svíčky s aroma oddělení lidských zdrojů. Všechny suvenýry se cenově pohybují v rozmezí 10 až 15 dolarů, jen soška kancelářského telefonu stojí pouze 6 dolarů.

Sarkastické a kýčovité produkty, které vznikly pod taktovkou agentury MullenLowe, úsměvnou cestou upozorňují na skutečný problém. Američané milují zážitky, které mají z dovolené, dlouhodobě se ale počet jejich výletů snižuje. „Pokud je vaše poslední pozitivní vzpomínka na to, že někdo zapomněl bagel v kuchyňce, pak s vámi soucítíme,“ řekla Heather Berko, manažerka pro reklamu a obsah v JetBlue. „Tyto suvenýry jsou jen cestou, jak všem připomenout, že jsou i jiná místa, kde na ně čeká modrá obloha, čerstvý vzduch a veselejší vzpomínky,“ okomentovala smutný trend amerických rodin.

Agenturní kreativci se nechali inspirovat výzkumem, který jim ukázal cestu. „Zjistili jsme, že 91 % lidí tvrdí, že nejlepší vzpomínky mají z dovolené, a přesto jsme jako národ přestali na dovolenou jezdit,“ řekla kreativní ředitelka MullenLowe Amy Ferguson. „A tak jsme se sami sebe zeptali, jaké vzpomínky si teď vytváříme? A odpovědí jsou nudné pracovní vzpomínky,“ popsala cestu vzniku nápadu kancelářských suvenýrů. „Každý samozřejmě zná laciné dárky z dovolené, ale z kanceláře? Při vytváření suvenýrů jsme se nemohli přestat smát, protože jsme věděli, že je to opravdu vtipný nápad,“ představila Amy Ferguson proces vymýšlení a vytváření suvenýrů.

Nejoblíbenějším produktem je hrníček s nápisem „Vraťme se k původnímu tématu“. Svíčky se například objevily i v kampani na Instagramu, kde k nim byl připravený i komentář: „Nyní si můžete domů odnést nádech pravidel a uvítací materiály. Je to jako pořadač na papíry pro vaše smysly. Přivoňte si ke krásným chvílím, které jste zažili s oddělením pro lidské zdroje.“       

Suvenýry nebyly ale propagované pouze na Instagramu. Na jeden den byl otevřen na Manhattanu také pop-up shop s veškerým sortimentem a JetBlue také uzavřela partnerství s Redittem, kde byly produkty zobrazovány v kategoriích o cestování a kanceláři.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: