Juicero končí. Jedna z nejhloupějších startupových bublin posledních let splaskla

4. 9. 2017 | Petr Michl
Juicer Press měl být „state of the art" odšťavňovačem, co nesmí chybět v žádné úspěšné domácnosti a firmě v Silicon Valley. Od investorů sehnal více než 118 milionů dolarů na vývoj. Výsledkem byl ale jen přístroj, co umí zmáčknout pytlík s ovocem a zeleninou. Tedy něco, co zvládnete i holýma rukama. Produkt nyní zastavuje prodej a zaslouženě končí ve startupovém propadlišti dějin.

Odšťavňovač Juicero Press se stal symbolem hloupého využití moderních technologií  tam, kde to není namístě. Nyní je příběh kompletní. Další přístroje se nebudou prodávat.

Poté, co jsme prodali přes milion náplní, musíme oznámit, že ihned ukončujeme veškeré prodeje Juicero Press a jeho náplní," můžete si přečíst na blogu společnosti Juicero. V její produkt přitom v jednu dobu věřily velké investiční subjekty, včetně Googlu, které do společnosti investovaly na 118 milionů dolarů. Setkání produktu s realitou a několik upřímných recenzí od významných médií ale rychle označilo Juicer Press jako jeden z nejvíce nesmyslných gadgetů pro rozmazlené zbohatlíky na trhu.

Juicero Press měl být stylovou odpovědí na potřebu 100 % ovocné šťávy pro lidi, co si ji chtějí připravit doma, ale zároveň se při jejím vymačkávání nechtějí příliš umazat ruce. Náplně pro Juicer Press obsahují kusy ovoce či zeleniny, přístroj pytlík stlačí, a výsledkem je šťáva. Nikdo Juicer Press nemůže upřít elegantní vzhled a ani snahu osadit přístroj moderními technologiemi.  Je tam 400 na míru vytvořených částí, skener, mikroporcesor bezdrátový čip, bezdrátová anténa," vypočítával pro portál ReCode jeho vynálezce Doug Evans. I proto byla počáteční cenovka přístroje 699 dolarů.

Takto vysoká pořizovací cena byla nicméně mnoho i pro extra cool boháče ze Silicon Valley, pro něž byl vlastně Juicer Press primárně stvořen. Cena se proto snížila na 400 dolarů. Počátkem konce, kterého jsme nyní svědky, byl nicméně článek portálu Bloomberg z dubna tohoto roku. Ten zachycuje ve videu, že práci tohoto od roku 2013 vyvíjeného přístroje zvládne člověk i rukama. Ano, trvá to sice 2 minuty. Tlak v prstech se asi nerovná 4 tunám na metr čtvereční, jak uváděly propagační materiály. K džusu se ale mačkáním náplně v pytlíku také dostanete.


Zdroj: Bloomberg

Kritika od respektovaného ekonomického média implicitně naznačila, že lidé, co dají za podobnou technologickou vychytávku" 400 dolarů, jsou vlastně jen pozéři a hlupáci zároveň. S druhým pojmenováním navíc koresponduje jedna z dalších funkcí přístroje, která vám nedovolí stlačit pytlík, který má již po době trvanlivosti. Jak říká video od Fast Company níže, Juicer Press definuje všechno špatné v tomto světě, nebo alespoň v Silicon Valley.



S takovou kritikou se z daného přístroje stalo pochopitelně něco, co ve firmě či domácnosti spíše schováváte, než abyste se tím chlubili návštěvám. Tento aspekt přitom prémiové designové věci musí mít. Myšlenka na vznik Juicer Pressu byla dost možná napodobit úspěch kávových kapslí. I zdánlivě podobné věci ale nemusí fungovat stejně. Doug Evans i lidé z investičních skupin, co jeho ideu podpořili více než 118 miliony dolarů, se měli nejprve poradit s lidmi, kteří používají doma odšťavňovače, i s těmi, co si nakoupí 100 % šťávy v obchodě. Společnost Juicero sice tvrdí, že pozastavení prodejů je dočasné, hledá nového kupce, co by aktuální stav zvrátil. Něco nám ale říká, že je již pozdě brečet nad nevhodně vymačkanou šťávou. Juicer Press zůstane startupovým mementem mori na produkt, který byl natolik nafouknutým nesmyslem, že prostě musel splasknout.

Zdroje: Crunchbase, Techcrunch, Bloomberg, Juicero

Štítky dokumentu: Budování značky Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: