Kampaň firmy BAL propaguje české výrobky přes připomínku "Mnichova"
Ilustrační obrázek, zdroj: www.bal.cz |
České firmy v kampaních za české výrobky přitvrzují a připodobňují situaci tradiční tuzemské produkce k nechvalně proslulým mezníkům v dějinách České republiky. Dávají tak najevo nesouhlas s tím, že se typicky česká výroba oklešťuje a české značky se stěhují za lepšími podmínkami do zahraničí. České zákazníky tak připravují nejen o kvalitu, ale také o práci.
„V kampani na podporu českých výrobků se záměrně vracíme do naší historie s připomínkou neslavného období kolem Mnichovské dohody a srpnové okupace chceme upozornit na nepříznivý trend, který ohrožuje české produkty,“ komentuje situaci českých výrobců autor kampaně za české výrobky Robert Nový ze společnosti Barvy a laky Hostivař, který apeluje na zákazníky v duchu patriotismu a národního cítění. Ke kampani se k němu postupně přidávají další výrobci drobného zboží.
Ostrá kampaň s národními symboly opevnění, které před tlakem mnichovského diktátu nedokázalo obstát a zdi, která jako nástěnka demonstruje českou jednotu a osamělost, chce v Češích probrat národní hrdost. „Vždy, když šlo do tuhého, dokázali Češi držet při sobě. Jsem přesvědčený, že společnými silami s výrobci a zákazníky udržíme v Čechách kvalitní českou výrobu,“ dodává Robert Nový.
Nejrůznějších log, které propagují nákup tuzemského zboží je celá řada. Jejich vlastníky tvoří jak obecně prospěšné společnosti, tak soukromé subjekty, které se těmito aktivitami snaží přesvědčit zákazníky k nákupu typicky českého zboží. Kromě loga "Český výrobek - koupí výrobku podporujete zaměstnanost v ČR", které vytvořila a prosazuje společnost Barvy a laky Hostivař (BAL) existuje ještě například "Český výrobek", prosazovaný stejnojmennou společností s ručením omezením nebo "Český výrobek" z produkce stejnojmenného nadačního fondu.