Kašlete na umělotinu. Přírodní limonáda Zevia se směje AI reklamám Coca-Coly
Zdroj: Zevia
Značka Zevia nabízí nápoj bez cukru s přírodním sladidlem. Proti limonádám plným cukru i umělých sladidel se z toho důvodu vymezuje běžně. AI jízda vánočních trucků Coca-Coly ovšem dala Zevii novou munici. Značka přišla s pseudo AI spotem, který se zapojení umělé inteligence do reklam vyloženě vysmívá.
V 30vteřinové reklamě můžete vidět Santu přilétajícího dronem, ledního medvěda, co svačí dárky, monstrózní náklaďák s limonádou demolující sněhuláka a zejména dívku se třema rukama popíjející ze skleněných lahví nápoj nahnědlé colové barvy. Voiceover pak sděluje, že právě prožíváme „tu část roku…, kdy uměle vygenerovaní lidé bezdůvodně drží umělé limonády."
Marketingová ředitelka společnosti Kirsten Suarez přiblížila v tiskové zprávě více z motivů kampaně:
„Cílem naší parodie je pobavit a reagovat na rostoucí využívání umělé inteligence v marketingu, ale zároveň chceme vyvolat konverzaci o tom, proč je Zevia skvělou alternativou k umělým limonádám.“
Jde o ryzí vyzývání nápojového Goliáše pomyslným Davidem. Zevia dosáhla v roce 2023 obratu ve výši 166 milionů dolarů, Coca-Cola 45 miliard dolarů.
To ovšem nic neubírá na tom, že společnost z Los Angeles založená v roce 20027 svou reklamou udeřila hřebík na hlavičku. Za kampaní stojí agentury Multi a AdWaken.AI. Body navíc dáváme copywriterovi za závěrečnou call-to-action:
„Time to get the fake out of here and try something real. Zevia — delicious, not suspiciuos.“
Zdroj: Zevia
Kam dál?
Připomeňte si kontroverzní AI reklamy limonádového giganta v článku:
Coca-Cola natočila remake své legendární vánoční reklamy s pomocí AI. Výsledek je rozporuplný.