Kniha „Americké volby: nejdražší show světa” odhaluje pozadí marketingového souboje o post prezidenta USA
Miliardy dolarů, každodenní vysílání nekončící show, stovky milionů voličů a jeden vítěz. Institut politického marketingu vydává unikátní knihu popisující nejkontroverznější kampaň v dějinách USA z marketingového pohledu.
Americké volby: nejdražší show světa je první ucelenou publikací, která popisuje volební triumf Donalda Trumpa z pohledu politického marketingu. Na téměř 500 stránkách odhaluje zákulisí největší marketingové kampaně světa - od strategií, přes záměrně nepadnoucí obleky Trumpa, až po dopady sextingového skandálu z okolí Clintonové.
„Kniha je výjimečná tím, že dekonstruuje kampaň na jednotlivé součástky, které dává do kontextu aktuálních událostí i výchozích pozic jednotlivých kandidátů. Kniha je modulární, není třeba ji číst postupně, a tak si v ní každý může rovnou najít tu část kampaně, která jej zajímá nejvíce. Od strategie kandidátů, popisu jednotlivých týmů, přes speechwriting, vystupování kandidátů v debatách až po digitální marketing, sociální sítě, roli médií a image kandidátů,” komentuje výsledek více než rok a půl dlouhého projektu editorka knihy Alžběta Králová, zakladatelka Institut politického marketingu.
Neméně významnou část tvoří 12měsíční monitoring a popis událostí, které kampaně formovaly, měnily volební strategie a zachytily náladu americké společnosti. „Speciální tým, který jsem sestavila, začal americké kampaně aktivně sledovat na podzimu roku 2015. Naším cílem bylo seznámit české publikum s diametrálně odlišnou volební kulturou a nástroji politického marketingu, které se čím dál více promítají i do českého prostředí,“ doplňuje Králová.
Kniha Americké volby: nejdražší show světa je k dispozici v digitální verzi ke stažení zdarma na stránkách www.nejdrazsishowsveta.cz.