Kolik si berou za jeden příspěvek? Prohlédněte si žebříček boháčů Instagramu

1. 8. 2019 | Petr Michl
V přepočtu bezmála 30 milionů korun za jeden komerční příspěvek si bere nejdražší influencerka na Instagramu. Napovíme vám: je z klanu Kardashianů a díky své značce kosmetiky je už dolarovou miliardářkou.


Kendall Jenner v neslavně proslulé reklamě na Pepsi. Zdroj: PepsiCo

O influencerech ze světa sociálních médií nemá široká veřejnost valné mínění, obzvláště když se dozví, kolik si účtují za jeden příspěvek, v němž figuruje product placement. Tento text pravděpodobně tento sentiment nijak nenaruší. Dá vám totiž přehled influencerů, kteří si v celosvětovém měřítku řeknou za příspěvek na Instagramu propagující nějaký produkt nebo službu nejvíce.

Data vycházejí ze studie společnosti Hopper, která se snažila roztřídit celebrity do několika kategorií. Začněme ale celkovým přehledem top 15 osobností, kteří si za komerční příspěvek řeknou nejvíce. Je na něm vidět, že se v něm míchají celebrity nové doby z klanu Kardashianů s těmi tradičními v podobě herců, zpěvaček nebo profesionálních sportovců. Všem vládne modelka a díky vlastní beauty značce i dolarová miliardářka Kylie Jenner, která si prý bere 1 milion a 266 tisíc dolarů za jeden příspěvek s product placementem. Je jedinou celebritou, která má odvahu jít s taxou za jeden příspěvek přes milion dolarů, přes 900 tisíc dolarů si to dovolí už jen zpěvačka Ariana Grande, fotbalová superstar Cristiano Ronaldo a nevlastní sestra Kylie a Kendal Jenner, Kim Kardashian.


Následuje tabulka, která řadí celebrity dle počtu followerů. Je vidět, že odměny s ním do značné míry korelují. V první patnáctce nacházíme ta samá jména. Ze všech nejdražší Kylie Jenner je nicméně až 6. nejvíce sledovaná celebrita.

 

Beauty influencerky nevyjdou levno

Zajímavé je se podívat i na některé z kategorií. V kategorii beauty už můžeme vidět hvězdy zrozené na internetu, influencery vzniklé zejména díky vlastnímu obsahu v sociálních médiích. Jednička Huda Kattanna Instagramu přes 35 milionů followerů a na YouTube jen bezmála 3,4 milionu. Tato Američanka iráckého původu je studovanou kosmetičkou a má i vlastní řasu kosmetiky Huda Beauty. Za jeden komerční příspěvěk si údajně účtuje 91 tisíc dolarů. Zajímavé je, jak se zvedá její cena. Dle studie společnosti Hopper z roku 2017 tehdy také vévodila dané kategorii, ale s cenou 18 tisíc dolarů za příspěvek. Můžeme tak mluvit o bezmála pětinásobnému zdražení za dva roky. Mimochodem tehdy měla na Instagramu 20 milionů followerů.

 

Kategorie Food čítá ty nejskromnější

Když si projdete rozdělení celebrit dle jejich zaměření, zjistíte, že překvapivě mezi nejskromnější  patří ty v kategorii Food. Na vrcholu daného žebříčku je Jamie Oliver s 20 200 dolary za příspěvek, Gordon Ramsey na druhém místě si účtuje 18 500 dolarů.

V případě Olivera a Ramseyho jde o celosvětové televizní hvězdy známé napříč generacemi, přesto je v dalších kategoriích překonávají i na internetu zrozené hvězdy.  Například kategorii Fitness vede Michelle Lewin s 33 900 dolary za příspěvek, v kategorii Travel výrazně vyčnívá cestovatelka Caio Castro s cenou 138 tisíc dolarů za příspěvek. Kategorii Lifestyle opanuje Eleonora Pons, která je někdejší královnou nyní mrtvé platformy Vine, odkud se s komediálními skeči přesunula na YouTube. Stejně jako u mnohých jiných influencerů je ale pro ni co do počtu followerů nejlepší Instagram. Na něm má 35 milionů followerů a za komerční příspěvek si účtuje 144 tisíc dolarů.

Veškeré kategorie si můžete prohlédnout na stránkách společnosti Hopper.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: