Košík.cz začal rozvážet dotovaná hotová jídla
Zdroj: Košík.cz
Na jedné straně stovky tisíc domácností v karanténě, na straně druhé gastronomické provozy, které jsou v současnosti závislé na rozvozu potravin a mají miliony korun v nezpracovaných zásobách. Online supermarket Košík.cz se rozhodl tuto příležitost využít a spouští novou platformu Hotovky Košík, která umožní lidem objednávat hotové jídlo s dovozem domů pomocí kurýrů DoDo.
„Jídlo bude s ohledem na situaci prodáváno i distribuováno za nákladovou cenu, tak aby si rodiny mohly dovolit nákup vícero porcí a pro rozvoz bude mimo jiné využito také dobrovolníků. O menu budou navíc rozhodovat sami zákazníci – měnit se bude každý týden,“ uvádí Košík.cz.
Služba je v rámci motta Košíku „Jednoduše pro všechny“ určena všem domácnostem. Plnohodnotné hlavní jídlo od Office Food nabídnou Hotovky Košík za 69 korun, bagety a sendviče od Crocodille za 34,90 korun. Počítá se však s rychlým zapojením dalších partnerů. Ceny jsou výrobní, sám Košík se provoz služby rozhodl vzhledem k situaci zadotovat. Jídla budou mít garantovanou dobu spotřeby minimálně 3 dny od doručení, domácnosti si tedy mohou udělat zásobu i na několik dnů. Pravidelné využívání služby navíc podpoří pravidelná obměna menu, hotová jídla se budou měnit každý týden na základě požadavků samotných zákazníků.
V první fázi nabídne rozvoz pro obyvatele Prahy, rozsah se však bude rozšiřovat. Objednávat bude možné na webu www.hotovkykosik.cz nebo zelené lince 800 200 002. Minimální hodnota objednávky bude 200 korun, rozvážet se bude vždy mezi 8-12, 12-16 a 16-20 hodinou. Cena dopravy je stanovena na 49 korun (po zapojení dobrovolníků se však sníží na minimum – viz níže), objednávat se bude vždy v půldenním předstihu, maximálně však 5 dnů předem. Umožněna pouze platba předem, pracuje se však na zapojení odložené platby MALL Pay, díky které si zákazníci v klidu vyberou platební metodu až po nákupu – včetně například převodu z účtu.
Důležitou roli v projektu má také logistická společnost DoDo. K rozvozu budou využití její kurýři, zároveň je na její technologické platformě provozován také samotný web. Kromě vlastních kurýrů dokáže DoDo v následujících dnech zapojit do logistických procesů také stovky dobrovolníků na platformě DoDobrovolník. Jejich role bude pomáhat s rozvozem hotového jídla u nejvíce ohrožených domácností – tedy především seniorů nebo dlouhodobě nemocných, kteří díky tomu budou moci využít cenu za dopravu sníženou na minimum. Kromě toho jsou DoDobrovolníci připraveni vozit hotové pokrmy také klientům neziskových organizací. „V DoDo vznikla největší digitálně řízená logistická platforma pro koordinaci dobrovolníků. Dokážeme ji jednoduše škálovat a může se do ní zapojit prakticky kdokoli. Zajistíme vše – infrastrukturu, koordinaci i dopravní prostředky. Už teď se těšíme, kdo všechno se v následujících dnech zapojí,“ upřesňuje Michal Menšík, CEO DoDo.
Na projektu Košík pracoval už několik posledních týdnů, vzhledem k situaci se ho však rozhodl urychlit.
„Rozvozové služby jsou teď pro mnoho domácností naprosto klíčové. Nikdo teď nedokáže říct, jak dlouho karanténa potrvá. Jak dlouho budou zavřené restaurace, případně jak dlouho budou některé domácnosti bez možnosti vycházet ven. Postavili jsme proto řešení, které by mělo sloužit jako důležitý partner několik následujících měsíců,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Cenu jsme nastavili tak, aby si mohly nákup dovolit i vícečlenné domácnosti, jídla jsou přitom z prvotřídních surovin. My sami z rozvážených pokrmů nemáme žádný zisk. I tak jsme ji samozřejmě připraveni dále rozvíjet a přidávat nové funkce.“
Ze strategického pohledu je toto pro Košík.cz především skvělý způsob, jak přilákat nové zákazníky a naučit je u něho nakupovat. Právě tato poměrně atraktivní nabídka by to mohla dokázat.