Letištní a letecký marketing: Nezapomeňte proclít krokodýla
Na lákání turistů se v poslední době vyrojila řada zajímavých taktik. Melbourne má svoje turisty na dálkové ovládání a například Rumuni zase vysvětlují Britům na jednoduchých faktech, proč by se měli přijet podívat právě k nim.
Nyní svou troškou do mlýna přispívá i Lufthansa. Ta se snaží ze Švédů udělat Berlíňany. Není to ale žádný nedotažený vtípek, záměrem je přimět nejméně jednoho obyvatele Švédska k legální změně jména na Klaus-Heidi.
Motivace není úplně špatná. Lufthansa zaplatí takto přejmenovanému Švédovi nejen jednosměrnou letenku do Berlína, ale i roční pronájem bytu, cestovní průkaz, dá mu i super nové kolo a další sadu letenek do jiných německých měst.
Existuje i trochu méně drastická verze této hry. A to je změna jména jen na Facebooku. Odměnou je pak všem facebookovým Klaus-Heidi sleva na letenky do Německa.
Letiště jako taková jsou oblíbeným místem pro marketingové akce.
Například pivovar Heineken v rámci své kamapně Dropped připravil odletovou ruletu. Na americké letiště Johna F. Kennedyho umístila společnost za jednu z odletových bran speciální billboard. Stačilo udělat jen pár věcí. Být na správném letišti, vzdát se vlastních letových plánů, souhlasit s tím, že se vydáte kamkoliv a zmáčknout tlačítko startující ruletu. Jeden z cestujících, který původně plánoval cestu do Vídně, se tak ocitnul na Kypru, kde mu Heineken zaplatil dvě noci v hotelu a do kapsy mu dal 2000 dolarů.
Obzvlášť dobře marketingově využívané jsou na letištích carousely - tedy pásy, na kterých z útrob letiště vyjíždějí zavazadla cestujících. Využívá se jejich pohybu a celé délky. Se správným polepem to pak vypadá, že na letišti teče láva nebo že ta nekonečná řada zavazadel vyjíždí z kufru auta.
Letecká společnost Virgin Atlantic pro demostrování toho, jak jsou opatrní se zavazadly cestujících, poslala na pás i plata vajíček.
Ale to cestující neohromilo tak, jako když na pás vyjel kufr s vyčuhujícím ocasem krokodýla. Amsterdamské letiště se tak snažilo upozornit na trestné činy související s neoznamováním věcí k proclení.
Zdroje: www.adweek.com, www.oddee.com