Lidl nově nabízí sáčky k opakovanému použití

5. 3. 2020 | Petr Michl
Lidl zavádí sáčky k opakovanému použití Green Bags. Sáčky k opakovanému použití si už můžete pořídit také v Kauflandu a Albertu.


Zdroj: Lidl

Spotřeba mikrotenových sáčků v obchodech s potravinami je nezanedbatelná. V prodejnách Lidl se loni spotřebovalo více než čtvrt miliardy mikrotenových sáčků. Lidl ve snaze o odpovědnější přístup k životnímu prostředí přichází se sáčky k opakovanému použití Green Bags. Zákazníci je naleznou u ovoce a zeleniny, kde jsou k dispozici v balení po dvou kusech za 19,90 Kč.

Jednatel společnosti Michal Farník k tomu uvádí:

Nabídka sáčků k opakovanému použití jako alternativy k mikrotenovým sáčkům je dalším krokem v rámci naší celofiremní strategie Reset Plastic. Ta je zaměřená na redukci množství plastů u výrobků našich privátních značek, na které usilovně pracujeme.“ 

Prvním krokem bylo v březnu 2017 zrušení prodeje jednorázových nákupních tašek. Před ukončením jejich prodeje jich bylo za rok 2016 prodáno více než 27 milionů kusů. V roce 2018 se Lidl zavázal k tomu, že během následujících let (nejpozději do roku 2025) sníží množství plastů u výrobků privátních značek o 20 %, a všechny používané plastové materiály budou recyklovatelné. Tento závazek ke snížení množství plastů a jejich recyklovatelnosti u výrobků privátních značek se týká všech plastových obalů. „Na tomto opatření intenzivně spolupracujeme s našimi dodavateli, kdy u každého jednotlivého výrobku prověřujeme možnosti nahrazení plastového obalu nebo jeho zmenšení. Jako příklad můžeme uvést snížení hmotnosti PET lahví a síly obalové folie u balení 6ks nápojů naší privátní značky Saguaro. Tímto krokem uspoříme až 300 tun plastů (více než 10 milionů lahví) ročně,“ upřesňuje Michal Farník. Obalová folie je navíc bez potisku a tím i snadněji recyklovatelná.

Lidl v minulém roce zrušil prodej jednorázových plastových výrobků jako jsou kelímky, brčka, příbory nebo vatové tyčinky. Dle prodejce jen úspora u vatových tyčinek, jejichž plastová tyčinka byla nahrazena papírovou, činí úsporu více než 21 tun plastu ročně. Dalšími kroky jako nahrazení PET etiket papírovými či snížení tloušťky fólie u některých výrobcích sleeve u kefírového a acidofilního mléka papírovou etiketou, u vybraných výrobků či zmenšování plastových obalů. Těmito postupnými opatřeními se ročně uspoří dalších více než 37 tun plastu.

Podobná opatření nabízejí i další prodejci


Zdroj: Kaufland

Lidl není v podobných snahách sám. V říjnu 2019 uvedla společnost Kaufland tzv. nEKOnečný sáček.  Ten má inspirovat zákazníky, aby v úseku ovoce a zeleniny vyměnili jednorázové plastové sáčky za obaly, které se dají používat opakovaně, a nezatěžují tak přírodu.

Balení nEKOnečného sáčku obsahuje 2 kusy a stojí 29,90 Kč. Opakovaně použitelné sáčky jsou v horní části opatřeny látkovým štítkem pro nalepení etikety s váhou a cenou a dají se prát na 30 stupňů. Kaufland již nabízí alternativy i k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových z BIO bavlny. Při distribuci čerstvého zboží v úseku ovoce a zeleniny využívá vratné přepravky místo jednorázových obalů. Zároveň i v Kauflandu vyřadilido konce minulého roku veškeré jednorázové plastové nádobí a plastové vatové tyčinky. „Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich vlastních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ uvedla v okamžik zavedení nekonečných sáčků Renata Maierl.

Podobnost s Lidlem není náhodná, oba dva prodejci patří pod mateřskou společnost Schwarz, která vyhlásila strategii Reset Plastic. Vizí této strategie je „Méně plastů – uzavřené cykly“. Cílem je minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech a základem koncept cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál.


Zdroj: Albert

V rámci v lednu spuštěné akce nabízí za cenu zlevněnou body za nákup sáčky k opakovanému použití i další z trojice největších retailových řetězců v Česku, Albert.

Zdroje: Albert, Lidl, Kaufland

 

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: