Vychází nová aktualizace Messengeru. Aplikaci dvakrát zrychlí a výrazně zmenší její velikost

5. 3. 2020 | Barbora Vičarová
Messenger přichází s novou aktualizací, díky které je aplikace dvakrát rychlejší a zabírá jen čtvrtinu svého původního místa v telefonu. Kromě toho také upozaďuje chatboty nebo funkcionalitu Discover a soustředí se zejména na Stories.

Facebook zcela mění strategii pro svůj populární chatovací nástroj Messenger. Po mnoha experimentech a snaze rozšířit jeho funkcionality otáčí zpět k jednoduchosti a spolehlivosti. V novém Messengeru tak bude mnoho věcí upozaděno a prioritou se stává zejména rychlost aplikace. 

CEO Facebooku Mark Zuckerberg oznámil, že nová aktualizace Messengeru, která vyšla 3. 2. 2020 pro iOS bude zabírat jen čtvrtinu své původní velikosti a bude dvakrát rychlejší. Cílem je, aby byla přístupnější i pro uživatele s pomalejšími telefony nebo s telefony s nižší pamětí a byla spolehlivá i na pomalém internetovém připojení. 

Zuckerberg říká:

„Počet řádků kódu aplikace Messenger jsme snížili o 84 procent, z původních 1,7 milionu řádků kódu na pouhých 360 000.”

Tato transformace s názvem Project LightSpeed je prvopočátkem velkých plánů na integraci aplikací Messenger, Instagram Direct a WhatsApp, který je postaven na nové knihovně kódů MSYS. 

Kromě těchto změn však dochází i k velkému redesignu Messengeru. Aplikace upozaďuje vše, co nemá dobré výsledky – chatboty, hry a nebo firmy. Nemizí úplně, ale už bude o dost složitější se k nim doklikat napřímo z Messengeru. Odebrána úplně bude pak funkcionalita Discover, kterou Messenger okopíroval u Instagramu, ale u uživatelů se příliš neosvědčila. 

Co ale funguje je jiná inspirace od Snapchatu, potažmo Instagramu, tedy messengerové Stories. Záložka People se totiž proměňuje a místo pouhé aktivity svých přátel nyní uvidíte i náhledy na jimi přidané Stories. Snahou tedy je umožnit lidem komunikovat mezi sebou i pomocí fotografií a podobat se tak co nejvíce Instagram Directu, případně ho v budoucnu třeba plně nahradit. 

Někteří uživatelé už mohou používat Messenger s novým redesignem, postupně by se aplikace měla aktualizovat všem uživatelům. Cílem je, aby svojí spolehlivostí a univerzálností získala podobně dominantní postavení jako například populární aplikace WeChat v Číně. Dlouhodobě se pak Facebook zaměřuje na integraci všech komunikačních aplikací do jedné univerzální, která by se postupně mohla stát monopolem v oblasti mobilní komunikace po síti. 

 

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: