Makro startuje brandovou kampaň postavenou na tvářích skutečných podnikatelů
Mezinárodní síť velkoobchodů METRO startuje globální kampaň postavenou na skutečných příbězích podnikatelů z celého světa. Cílem kampaně je poukázat na to, že za podnikatelským úspěchem stojí tvrdá práce, nutnost čelit každodenním výzvám a nezměrné odhodlání. A že METRO své zákazníky na jejich mnohdy obtížné cestě podporuje. Hlavním claimem kampaně je „Váš úspěch je náš cíl“ a zapojili se do ní zákazníci z více než 20 zemí, ve kterých METRO působí.
„Naší ambicí je stát se jasnou volbou pro podnikatele. Jdeme cestou inovací, zaměřujeme se na udržitelná řešení s přidanou obchodní hodnotou,” vysvětluje Guillaume Chêne, výkonný ředitel MAKRO Cash & Carry ČR, a doplňuje: „To, že v kampani pracujeme s reálnými klienty, je ukázkou důvěry a oboustranné spokojenosti.” METRO pro svých 21 milionů zákazníků po celém světě pořádá i události, jako je Den soukromého podnikání, který se koná každoročně druhé úterý v říjnu.
Podnikatelům v Česku nabízí také široké spektrum služeb, včetně podpory technických a digitálních řešení, například web zdarma, aplikace pro podnikání zdarma (digitální cenovky, certifikovaný online HACCP kurz atp.), službu přímé distribuce a péče obchodních zástupců, vzdělávání v MAKRO Akademii a členství v partnerské alianci pro maloobchodníky Můj obchod.
Nová strategie značky se bude odrážet ve všech úrovních komunikace, v interních i externích komunikačních kanálech a na prodejnách po celém světě. METRO bude pomáhat při dosažení obchodních cílů každého z ambasadorů a jejich pokroky a informace ze zákulisí bude po celou dobu kampaně sdílet. V příštím roce pak publikuje zprávu o vývoji obchodních cílů ambasadorů ve spolupráci s METRO.
V České republice kampaň odstartovala vizuály s claimem „Nepracujeme pro Makro,“ které budily tímto kontraintuitivním sdělením pozornost. Vysvětlení přišlo až s odhalením druhé části, zaměřené na závazek vůči zákazníkovi: „Pracujeme pro Oskara”.
„Chtěli jsme, aby první část kampaně veřejnost trochu šokovala,” říká Guillaume Chêne. „Nepracujeme pro MAKRO, ale pro každého jednotlivého zákazníka – protože jejich úspěch je naším cílem,” říká. Kampaň vznikla ve spolupráci s kreativní agenturou ServicePlan, v České republice ji lokalizuje agentura DDB.