Mam.cz: Fiktivní mléko "Tučňák" je znovu na billboardech, BigMedia za tím tentokrát není
Mléko Tunák, BigMedia |
Je to zhruba rok, kdy se na českých billboardech objevila kampaň, propagující značku mléka "Tučňák". Tenkrát se jednalo o počin agentury BigMedia, která propagací neexistujícího výrobku chtěla upozornit na sílu tohoto mediatypu. Jak upozornil server Marekting a Media, podobné vizuály, propagující stejný produkt, se v terénu objevily znovu. Agentura BigMedia podle vyjádření managing directora Jana Vlčka za touto akcí nestojí.
Přestože si fiktivní značka Tučňák v loňském roce připsala poměrně výrazný zářez co do brand-awareness (kampaň si vybavilo 37 % respondentů, cestujících autem, 20 % respondentů si značku vybavilo s podporou. 73 % z těch, kteří si značku vybavili, navíc považovalo Tučňáka za výrobek určený pro děti), nepodařilo se značku ani po několikerých jednáních s firmami ze segmentu mléčných výrobků značku prodat. Dohoda podle BigMedia neměla být uzavřena.
Znovuobjevení reklamy může znamenat mnohé - buď BigMedia skutečně opakuje kampaň, ale nemá zájem o to přiznat se (což nedává příliš smysl). Cílem takového snažení by mohlo být zopakování efektu kampaně po roční prodlevě, případně oprášení značky před dalším prodejem.
Druhou variantou může být, že BigMedia značku přecejen udalo, ale obě strany se rozhodly o transakci pomlčet. Tato varianta se jeví jako nejvíce pravděpodobná.
Jak to je doopravdy se pravděpodobně dozvíme v následujících týdnech.