Mattoni Schorle nechalo uživatele psát vzkazy sluncem přímo na jablka
Karlovarské minerální vody spustily pro podporu značky Mattoni Schorle kampaň, ve které uživatelé dostali možnost napsat příběh své lásky slunečním paprskem přímo na jablko zrající v sadu. Vznikla tak speciální odrůda osobních jablek Mattoni Schorle.
Celou kampaň zachycuje promo video, které aktivaci právě v těchto dnech završuje na Facebooku a YouTube. Kompletní realizaci zajistilo SYMBIO Digital ve spolupráci svého social departmentu a in-house videoprodukce SYMBIOgraf.
„Chtěli jsme zákazníkům připomenout, že Schorle není další ochucená minerálka na trhu, ale že má celých 50 % ovocné šťávy. A na to jsme potřebovali výjimečně atraktivní exekuci přesahující online prostředí,“ vysvětluje vznik kampaně s názvem Dejte lásce šťávu Dominika Zúberová, junior brand manager Mattoni Schorle.
První fáze kampaně spočívala v crowdsourcingu příběhů na facebookovém profilu Mattoni. Značka se tu ptala svých fanoušků na jednoduchou otázku: „Jak dáváte svojí lásce šťávu?“. Všem, kteří se do aktivace zapojili, pak pomohla vytvořit pomocí slunečních paprsků osobní jablko pro jejich lásku.
Na základě každého příspěvku agentura vytvořila speciální neprůsvitnou šablonu, kterou v jabloňovém sadu Miloše Thoře v Pěnčíně nalepila na zrající jablka, a pomocí dopadajících slunečních paprsků postupně „vytetovala“ na každé jablko osobní vzkaz.
„Vypůjčili jsme si vlastně obrácený princip tisku na fotocitlivý papír – jen místo papíru jsme použili jeho přírodní variantu, povrch jablka,“ popisuje použitou technologii Martin Svetlík, creative director SYMBIA a dodává: „Je to tradiční japonská technika – třeba v roce 1894 dostal jablko s vlastní podobiznou jako osobní dar ruský car Mikuláš II. A dnes, díky propojení s digitálním světem, ho mají doma i fanoušci Mattoni Schorle.“
Po sklizni rozeslala agentura osobní jablka všem účastníkům aktivace, a jako překvapení také influencerům z české YouTube a Instagram scény. Schorle jablko se objevilo například na kanálech PetraLovelyHair, A Cup Of Style nebo GoGoManTV, kde mu GoGoMan dokonce věnoval čas ve speciálním 360° videu.
Z průběhu kampaně také vznikl balík obsahu pro Facebook a Instagram, na Facebooku Mattoni dokonce postupně dozrávalo Schorle jablko přímo v profilové fotografii.