McDonald's osekal své logo, aby vás nasměroval ke své pobočce

5. 3. 2018 | Petr Michl
Na co dávat na cedule u silnice šipky, když poslouží kusy vašeho loga? Kanadští marketéři McDonald's dávají lekci z minimalismu a důvěry ve vlastní brand.

Když je vaše značka skutečně silná, nemusíte ukazovat ani své celé logo. Lidé pochopí jen po zhlédnutí jeho části. Marketéři kanadského McDonald's si v tom rozhodně věří. Pro svou novou outdoor kampaň rozřezali typické zlaté oblouky na kusy.

Jejich fragmenty putovaly na billboardy, byly přitom vybrány tak, aby fungovaly jako směrovka ukazující cestu, jak odbočit z hlavní silnice k restauraci McDonald's.

Tiskové prohlášení značky k tomu uvádí:

„Při vytváření nového navigačního systému jsme si všimli, že směrovky jsou přímo v logu. Ořezáním zlatých oblouků na ukazatele směru a osekáním vizuálů na to pouze nezbytné jsme přeměnili nevyužitý mediální prostor v jednoduchý a jednotný systém designu, který je možné adaptovat kdekoliv na světě.“


V tuto chvíli jsou venku jen 4 billboardy, z toho jeden digitální, umístěné v Torontu. McDonald's má nicméně tendenci uplatňovat dobré marketingové nápady v mnohem větším měřítku. Uvědomuje si to i Peter Ignazi, chief creative officer v agentuře Cossette, která za touto ideou stojí. Pro Adweek uvedl:

„Povšimli jsme si z toho, že v celé Kanadě — od velkých až po malá města — můžete najít ukazatele směřující k nejbližšímu McDonaldu. Tato kampaň je jejich variantou, ale s vtipnou zápletkou. S minimálním použitím textu a kreativním užitím barev a loga značky. (Kampaň) „Follow The Arches“ může fungovat nejen na národní, ale i na globální úrovni.“





Na kousky ze zlatých oblouků symbolizujících M ve slově McDonald's tak možná brzy narazíme i u nás. V České republice byla ostatně hned jako v druhé zemi po Kanadě uvedena před téměř 5 lety platforma McDonald's pro upřímné odpovědi zákazníkům, a to i na ty nejvíce nepříjemné otázky

EDIT: Po upozornění našeho čtenáře Honzy Marcinka musíme navíc dodat, že česká reklama je ještě pokrokovější, než jsme si mysleli. Realizaci stejné myšlenky má totiž už za sebou.


Zdroj: Art Directors Club

Před 3 lety vznikly v dílně DDB Prague pro McDonald's citylighty s výseky zlatých oblouků. Ty pomáhaly najít nejkratší cestu za Big Macem chodcům.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: