McDonald’s otevírá nejmenší pobočku na světě: McVčelín

20. 6. 2019 | Aneta Birnerová
Alarmující úbytek včel má mnoho příčin. Jednou z hlavních je mizení jejich přirozeného prostředí. Proto se společnost McDonald’s rozhodla jim postavit nový domov.

Zdroj: Nord DDB

McDonald’s postavil další informační tabuli na své cestě udržitelného rozvoje. Tentokrát se jeho cílovou skupinou stali zatím nejmenší a zároveň nejpočetnější zákazníci v historii — ohrožené včely medonosné.

Pokračující zástavba a intenzivní zemědělství využívající chemických hnojiv připravují včely o jejich přirozené prostředí. Rojům takto vyhozeným na ulici nyní švédská pobočka McDonald’s poskytla nový domov. Postavila jim McHive, tedy McVčelín ve tvaru pobočky slavné fastfoodové franšízy.  

McDonald’s touto iniciativou bodá do živého. V posledních letech není výjimkou, že kolonie včel v Evropě a Severní Americe zažívají úmrtnost dosahující až 50 %. Jaký to může mít dopad na lidskou populaci? Kromě nedostatku oblíbených produktů, jakými jsou med nebo propolis, může dojít k výraznému poklesu úrody, neboť včely se starají o opylování až jedné třetiny naší sklizně.  

Tato iniciativa není první svého druhu. McVčelín pocházející z dílny reklamní agentury Nord DDB navazuje na umístění včelích úlů na střechu pěti švédských poboček McDonald’s a další aktivity:

„Některé ze švédských restaurací McDonald’s mají včelí úly umístěné na střechách,” vysvětluje reklamní agentura. „Tato iniciativa byla zpočátku lokální, ale nyní pomalu roste. Přidává se k ní více švédských poboček. Některé začaly výměnou travnatého terénu kolem restaurací za kvetoucí rostliny, které jsou nezbytné pro život divokých včel. Abychom oslavili tuto práci, které je součásti plánu udržitelného rozvoje společnosti McDonald’s, vytvořili jsme její nejmenší pobočku na světě — a zároveň plně funkční včelí úl.”

Proč tedy tento počin přirovnáváme pouze k informační tabuli? Byť navazuje na rodící se snahy o pomoc šestinohým zákaznicím, McVčelín je a pravděpodobně zůstane pouze jeden svého druhu, a tak slouží více ke zviditelnění dobroty řetězce plného dobrot než pro pomoc ohroženým druhům.

Na druhou stranu své jedinečnosti plně využil a dle deníku Delish byl již vydražen v aukci za sladkých 10 tisíc dolarů (230 tisíc korun). Výtěžek bude darován nadaci Ronalda McDonaldaRonald McDonald House) pro nemocné děti.

Zdroj: musebycl.iodesignboom.combgr.comhypebeast.comdelish.com

Kam dál?

Nejen McDonald se snaží pomáhat. Až se nabažíte fast food porna, můžete přepnout na to opravdové. Samozřejmě kvůli včelám. V následujícím článku se dozvíte, jak návštěvou Pornhubu můžete přispět americkým organizacím Operation Honey Bee a Center for Honeybee Research.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: