McDonald's přibližuje životní cyklus rPET lahví prostřednictvím bláznivých videí
Společnost McDonald's ve spolupráci s Kofola ČeskoSlovensko letos ohlásila přechod na prodej vody Rajec výhradně v rPET lahvích. Je to zatím poslední z mnoha udržitelných kroků společnosti, kterým ušetří více než 26 tun plastu ročně. Proces rPET nyní v rámci zimní kampaně představuje i fanouškům na sociálních sítích, a to ve formátu videí s rPETkou v hlavní roli a také krátkých loop videí.
Zavedení rPET lahví do provozu všech českých restaurací McDonald's proběhlo médii již na začátku léta. Nyní se společnost zaměřuje na své zákazníky a fanoušky především na sociálních sítích a YouTube, kde jim celý proces vysvětluje pomocí videí s rPETkou v hlavní roli a také loop (krátkých dokola se opakujících) videí. Ta jasně odkazují na hlavní princip – k uzavřenému stále se opakujícímu cyklu, který výrobu i život rPET lahví vystihuje. V popisku pak zájemci najdou základní informace o procesu výroby, recyklaci a znovupoužití. „Tato témata nemusí být jen o číslech. Proto jsme se rozhodli jít cestou kreativních a neotřelých videí a loopů umístěných na sociálních sítích a YouTube. Videa hravým, ale zároveň poučným způsobem vysvětlují přínosy rPET lahví a formát nekonečně se opakujících gifů prezentujeme naše dvě hlavní myšlenky – obnovitelnost a udržitelnost,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR společnosti McDonald's.
Zavedení vody Rajec v rPET obalech je dalším krokem společnosti k šetrnějšímu podnikání, zároveň je součástí dlouhodobé udržitelné kampaně s názvem Naše protože. V rámci ní minulý rok například společnost umístila pro podporu lokální biodiverzity ptačí budky a hmyzí hotely do okolí svých restaurací, představila projekt Trash Patrols, tedy uklízecí čety složené ze zaměstnanců a dobrovolníků, které uklízí okolí restaurací či oblíbená výletní místa v regionech, nebo navázala spolupráci s písničkářem Pokáčem.
„Odpovědné podnikání s důrazem na ohleduplnost vůči životnímu prostředí je dlouhodobě jedním z hlavních pilířů společnosti McDonald's, a to nejen ve světě, ale i u nás. Kampaní Naše protože a jejími dílčími projekty se snažíme zákazníkům i široké veřejnosti prezentovat naše udržitelné kroky, čísla i statistiky trochu zábavnější, nenásilnou ale stále jasnou a srozumitelnou formou,“ dodává Pajurková.
O komunikaci společnosti na sociálních sítích se stará agentura Follow Bubble, která také stojí za videi ze života rPETky.