MEDIA PROJEKT: Periodický tisk čte devět z deseti obyvatel ČR ve věku 12 až 79 let

11. 8. 2016 | redakce
Digitál stále nedominuje zcela. V prvním pololetí tohoto roku četlo periodický tisk více než 8 milionů lidí.



Dnes 11. srpna 2016 byly zveřejněny výsledky výzkumu čtenosti periodického tisku MEDIA PROJEKT, který pro Unii vydavatelů a ASMEA realizují agentury MEDIAN a STEM MARK.

Z výsledků vyplývá, že tisk čte 91 % české populace ve věku 12-79 let, což znamená, že zásah tisku je vysoký a stabilní. Proti předchozímu čtvrtletí se zvýšil o 1 %. Mírně proti předchozímu čtvrtletí vzrostl zásah deníků o 1,5 % a počet čtenářů vzrostl o 100 000 osob, tj. přibližně 1 %.

Čtenost deníků a suplementů

Čtenost deníků a jejich suplementů na vydání činila 54 %. Ze sedmi celostátních deníků vzrostla čtenost u tří titulů. Největší nárůst počtu čtenářů zaznamenali Hospodářské noviny (+8,51 %), dále se ještě mírně zvýšila čtenost deníku Sport a Lidových novin.

Nejčtenějším deníkem byl v 1. a 2. čtvrtletí 2016 titul Blesk s 1,002 milionu čtenářů na vydání, následován MF DNES se 615 tis. čtenářů a deníkem Sport s 288 čtenáři, takže pořadí prvních deníkových titulů zůstalo zachováno.

Počet čtenářů vzrostl také celkově u sítě regionálních novin Deník (+2,02 %), kde největší nárůst zaznamenala síť Deník střední Čechy a Pražský deník, v čemž se zřejmě projevili změny provedené v Pražském deníku, zejména v jeho dostupnosti.

Téměř o 5 % vzrostla ve srovnání s předchozími výsledky také čtenost bezplatného deníku Metro.

Nejčtenějším novinovým suplementem zůstal i v 1. pololetí roku 2016 TV Magazín, který dosáhl druhého největšího nárůstu čtenosti proti předchozímu období mezi suplementy o 5,8 %. Nejvíce vzrostl počet čtenářů suplementu Moje rodina-Fajn život (+ 6,76 %). Obojí jsou především suplementy titulu Deník.

Druhým suplementem, jehož počet čtenářů překročil 1 mil osob, byl Blesk magazín TV s 1 253 tis. čtenářů na vydání. Od minulých výsledků MEDIA PROJEKTu se zvýšil počet čtenářů u ještě dalších 5 titulů suplementů z celkového počtu 18 sledovaných položek.

 

Čtenost časopisů

Celková čtenost časopisů na vydání v prvním pololetí 2016 činila 68 % osob ve věku 12-79 let.

O více než 10 % vzrostla čtenost u celkem 17 časopisů a dále se počet čtenář zvýšil u dalších 42 časopisů.

Z placených časopisů dosáhl v 1. pololetí 2016 největší počet čtenářů Rytmus života (568 tis. osob), Nedělní Blesk (561 tis. osob), TV max (501 tis. osob), Blesk pro ženy 457 tis. osob) a Chvilka pro tebe (438 tis. osob).

 

Další výsledky

Výsledky MEDIA PROJEKTU byly tentokrát přestaveny prostřednictvím nového formátu prezentace, jehož prostřednictvím se zejména zástupci inzerentů, kteří nemají k dispozici podrobnější výstupy, mohli dozvědět některé důležité analytické informace o zásahu tisku, například o tom, že tisk má největší vliv v bonitních cílových skupinách. Nadprůměrný ve srovnání s běžnou populací je počet čtenářů tisku například ve skupině manažerů, řídících pracovníků a podnikatelů, kde u mužů čte deníky 71 % příslušníků proti 67 % v celkové populaci, časopisy pak 86 % příslušníků proti 84 % v populaci. U žen je poměr čtenářek u uvedené cílové skupiny ještě větší, protože deníky v ní čte 73 % příslušnic proti 67 % v celkové populaci a časopisy 87 % proti 84 procentům v populaci.

Základní výstupy reprezentující počty čtenářů na vydání v české populaci 12-79 let jsou přístupné za aktuální období i v časové řadě od roku 2006 na webové stránce Unie vydavatelů http://www.unievydavatelu.cz/cs/unie_vydavatelu/medialni_data/vyzkum_ctenosti

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: