Milujete marketing? To si ještě změříme
Málokteré rozhovory jsou tak neupřímné jako ty spojené s pracovním náborem. Kdybyste dali HR manažerům korunu pokaždé, když slyšeli, že nejhorší vlastností nějakého uchazeče je puntičkářství a přílišná pečlivost, asi by se mohli odebrat po pěti letech v branži do zaslouženého důchodu. Platí to i pro najímání v marketingu. Kdo z uchazečů proboha myslí to: „Vždycky jsem to chtěla dělat," a „Miluju marketing," doopravdy. Tato HR dilemata se v reklamní agentuře TBWA / Istanbul pokusili vyřešit s pomocí vědy.
Uchazečům o stáž přiložili na hlavu senzory snímající jejich mozkovou aktivitu a pustili jim slavné reklamy, nad kterými srdce pravého marketéra zaplesá. Výdobytky neuromarketingu využili k tomu, aby změřili, co to dělá s jejich šedou kůrou. Mohli tak číselně vyjádřit vzrušení a vášeň, kterou lidé pociťovali v průběhu promítání. Z 503 uchazečů byla vybrána pětice s nejlepšími výsledky.
To, že dokáže být kreativní nábor zároveň kampaní značky ukázal již na začátku roku Heineken. Vybíral také na pozici stážisty. Na pohovorech se snažili vybrat ty nejlepší kandidáty netradičním způsobem. Do kanceláře byli dovedeni za ruku (podobně jako fotbaloví hráči před výkopem kráčí na trávník ruku v ruce s malými fotbalisty), muž vedoucí pohovor nafingoval omdlení a při „oživovacím zákroku" se pak uchazečů ptal třeba na to, jakou výši platu by si představovali. Vrcholem pak byl falešný poplach vedoucí k evakuaci budovy a skupina hasičů, která potřebovala jednoho dobrovolníka.
Heineken vybíral ze 1724 uchazečů, netradiční pohovory uchazečů byly natočeny skrytou kamerou a kandidát s nejvíce hlasy byl pozván na zápas Ligy mistrů Juventus – Chelsea na poslední test, v kterém by už bylo popravdě docela těžké zklamat. Skvělé je, že se holandskému pivovaru podařilo vytěžit virální hit i ze situace, která obvykle nepřekročí hranice HR oddělení. Dnes má již video přes 5 milionů zhlédnutí.
Zdroj: www.luerzersarchive.com