Na českém YouTube vládla v roce 2010 hudba i zábava
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Za letošní rok bylo na YouTube nahráno přes 13 milionů hodin (1 500 let) videa a shlédnuto více než 700 miliard video klipů. Oficiální žebříčky nejsledovanějších videí roku 2010 odhalují, o která videa se lidé po celém světě zajímali nejvíce. Na českém YouTube vévodila v roce 2010 světová i česká hudební produkce, vtipné reklamní klipy, video blogování, talenti z reality show a důležité společenské otázky.
V roce 2010 se na YouTube stali favority lokální hudební scény kapela Nightwork, slovenský rapper Rytmus a česká hvězda Xindl X, který se proslavil právě díky internetu. Z reklamních spotů české diváky nejvíce pobavil nestárnoucí hrdina Chuck Norris, chytlavá ta-ta-ta reklama společnosti XXXLutz a “Láska z Paříže” od Google.
Český YouTube zaznamenal v roce 2010 také nový trend - video blogování v čele s českou průkopnicí Natali Sadness. V souvislosti s dvěma probíhajícími reality show se zvýšil zájem i o zábavná vystoupení českých talentů. To, že lokální YouTube komunita v roce 2010 nežila pouze zábavou, dokazuje zároveň počet zhlédnutí celospolečenských a politických kampaní (Přemluv bábu, Admirál Schwarzenberg: Jdeme do toho) nebo kampaň bojující proti rakovině (Uděláš to?).
„Videa na YouTube pocházejí od pravidelných uživatelů, nově vznikajících online studií, velkých mediálních společností a dalších subjektů. YouTube vytvořilo rovné podmínky pro všechny tvůrce obsahu,” prohlásil Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu a dodává: „Letošní lokální trendy i globální žebříčky svědčí o obrovském růstu, jímž platforma YouTube za poslední dobu prošla, a vypovídají i o velkém rozvoji online komunity v roce 2010.“