Na Facebooku je už je 50 milionů stránek podniků. Nyní je čeká řada vylepšení pro komunikaci se zákazníky
Facebook včera informoval o tom, že se na něm nachází již 50 milionů stránek malých podniků. Při příležitosti oznámení tohoto milníku si pro ně nachystalo největší sociální médium několik milých překvapení v podobě nových funkcí usnadňujících komunikaci s fanoušky.
„Lidé mohou kontaktovat podniky kdykoliv a odkudkoliv. Proto nabízíme stránkám nové nástroje k lepšímu řízení jejich interakcí se zákazníky. Nyní bude pro stránky mnohem jednodušší starat se o veřejné komentáře i soukromé zprávy, které jim uživatelé zasílají, a tím tak posilovat a udržovat silné vzájemné vztahy a napomoci růstu jejich podnikání," uvedl pro Social Times produktový manažer pro facebookové stránky, Michael Sharon.
Mezi nové funkce patří:
- Možnost nastavit viditelné označení doby, za kterou stránka obvykle odpovídá na zprávy, na „v rámci minut", „v rámci hodin ", „v rámci dne".
- Přidání obvyklé reakční doby stránek i do vláken v Messengeru
- Status nepřítomnosti (Away), který naznačuje, že admin není u počítače.
- Možnost nastavení automatické odpovědi zdůrazněním „away statusu" nebo přednastavenou zprávou při obdržení zprávy v době nepřítomnosti. Jedná se o doplněk již fungujících uložených zpráv.
- Vzhledově odlišný inbox, jenž dokáže poskytnout adminovi více kontextu o uživateli, jenž mu píše.
- Nový nástroj pod záložkou Aktivity, který usnadňuje přehled v obdržených komentářích a zprávách.
Zjednodušeně řečeno Facebook pomáhá k tomu, aby se jeho stránky staly pro podniky komunikačním hubem se zákazníky a vlastně tak trochu i CRM systémem. Většina změn může pomoci především zmírnit frustraci z komunikace na straně fanoušků tím, že hned na začátku upraví jejich očekávání reakční doby dle reálných možností administrátorů.
Funkce automatických zpráv jako odpovědí v nepřítomnosti pak zlidšťuje komunikaci třeba jen prostým poděkováním či podrobnější zprávou o tom, kdy se budou moci administrátoři stránky dotazům a vzkazům zákazníků věnovat.
Úprava pod záložkou Aktivit s filtry komunikace na „Recent", „Follow Up" a „Done" naznačuje z pohledu administrátora stránky lepší možnosti rozvržení interakce se zákazníky.
Nová podoba inboxu dovoluje přidávat k zákazníkům štítky, například „VIP" nebo označení v předchozí komunikaci řešené tematiky.
„Stránky jsou celosvětově pro podniky čím dál více mobilním řešením, protože představují nejlepší způsob, jak se spojit se zákazníky tam, kde jsou — na mobilu. Stránky usnadňují podnikům a zákazníkům přímou konverzaci. Každý měsíc je na stránkách 2,5 miliardy komentářů a počet zpráv zasílaných na Facebooku podnikům se loni meziročně zdvojnásobil," uvedla Sheryl Sandberg. ve svém facebookovém příspěvku uvádějícím novinky. Je zřejmé, že v Menlo Parku mají v plánu, aby se počet facebookových interakcí mezi podniky a zákazníky nadále navyšoval. Představené změny by tuto komunikaci měly usnadňovat na obou stranách. Jejich roll out je globální, projevit by se měly v nadcházejících měsících.
Zdroje: Facebook for Business, Social Times