Naprostá většina uživatelů sociálních sítí sleduje pět nebo méně značek
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Přestože sociální sítě jsou v současnosti asi nejlepším místem pro aktivní komunikaci mezi značkou a zákazníkem nejen v poměru ceny a výkonu, se zájmem uživatelů o skutečně aktivní komunikaci to nebude tak růžové, jak by se mohlo zdát.
Podle studie společnosti Cone totiž naprostá většina uživatelů sociálních sítí sleduje pět nebo méně značek. 53 % respondentů se přihlásilo ke sledování jedné až pěti značek a celá třetina pak nesleduje žádnou značku. Přitom sledováním se v tomto případě myslí v podstatě nepříliš proaktivní formy komunikace - tedy zejména following na Twitteru, odebírání RSS kanálu nebo fanouškovství pomocí tlačítka "like" na Facebooku. Uživatelů, kteří se značkou vedou aktivní dialog tak bude ve finále pravděpodobně mnohem méně.
Šest procent respondentů sleduje 6-9 značek, osm procent pak deset a více značek.
A jaké jsou důvody sledování? Ze 77 % jsou to spotřebitelské výhody - tedy zejména možnosti slev nebo výrobků zdarma, které značka na svých profilech nabízí.
Zajímavé jsou také důvody, proč zákazníci komunikaci se značkou ukončí - z 58 % je důvodem snaha značky o co nejčastější komunikaci (SPAM), stejné množství pak uvedlo, že ukončení sledování značky bývá první reakcí v případě, že se značka vůči svým zákazníkům zachová špatně nebo nezodpovědně. Z 53 % je tak děje v případě, že značka nenabízí relevantní obsah, 36 % pak uvedlo, že problémem je málo častá komunikace. 28 % pak vadí cenzorské zásahy správců profilů do projevů fanoušků.