'Nech doma SUV, jeď radši MHD,' zpívá Ventolin pro Sdružení dopravních podniků ČR

1. 2. 2023 | redakce
Znělky, pípáky a hlášení znějí velmi melancholicky a romanticky. Minimálně tedy jako součást Ventolinovy ulítlé písně na podporu městské hromadné dopravy.

Ty nejúspěšnější loňské reklamy dle žebříčku YouTube Ads Leaderboard 2022 jsou z většiny založené na hudebním podkladu. Jako by Češi ve spotech hledali čistý eskapismus, zatímco jejich zadavatelé jim ho rádi dopřejí s tím, že třeba pak zapomenou na vysokou inflaci. Na tento trend nyní naskakuje i reklama od Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR), která má zdůrazňovat výhodu městské hromadné dopravy. Píseň s názvem MHD pro tuto příležitost složil hudebník Ventolin.

„Jedním z poslání SDP ČR je propagace veřejné dopravy. Taková propagace může mít různé podoby a my jsme tentokrát šli trochu netradiční cestou. Cílíme tím nejen na mladší publikum, ale na všechny, kteří pochopí nadsázku a humor. Hlavní poselství písničky je jasné – jeď radši MHD,“ uvedl v tiskové zprávě předseda marketingové skupiny SDP ČR Slavoj Dolejš.

V písni, jejímž autorem je David Doubek, alias Ventolin, zaznívají autentické zvuky, které byly nahrány ve vozidlech MHD, nebo hlášení, která cestující dobře znají.

Dle Jiřího Nevečeřala z agentury EventHouse, který má na svědomí hlavní myšlenku projektu, scénář a režii videoklipu, byl Ventolin skvělou volbou, protože svou elektronickou hudbu pravidelně obohacuje roztodivnými zvuky, a poradil si tak i s těmi z MHD. Plusem pak byla i jeho zkušenost s videoklipy využívajícími při tvorbě green screen, aby se poté mohl díky dodatečné postprodukci objevit v široké škále prostředí — tentokrát takto Ventolin hrál v městských hromadných dopravních prostředcích.

„Protože jsme z jiného projektu disponovali spoustou pěkných záběrů z prostředí MHD po celé České republice, tato forma zpracování pro nás byla logická. Doplnění klipu o záběry z reálného prostředí a k tomu lehce extravagantních situací a postav nám hezky zapadalo do textu a dělá klip koukatelnějším. Ventolin si nechal na skladbě opravdu záležet a do hlasové části zapojil i svou manželku, to vše svědčí o tom, že téhle věci věří a spolupráce ho baví. Velkou míru zásluhy na vzniku má Sdružení dopravních podniků, protože nám dalo volnost a podporu při tvorbě,“ doplnil Jiří Nevečeřal.

Samotný autor písně, David Doubek, k tomu dodává: 

„Na přelomu září a října 2022 mi zavolal můj manažer s tím, že existuje Sdružení dopravních podniků a že by si přálo ode mne píseň na podporu MHD ze zvuků autobusů, tramvají a tak. Připadlo mi to neuvěřitelné, praštěné a milé. A pak jsem od sdružení dostal skutečně balík zvuků brzd, houkaček a zprávu o činnosti s grafy a statistikami jako podklad pro text, což mě úplně skolilo. Chvíli jsem váhal, jak z tabulek udělat písňový text, a pak mě napadlo, že to chce zkratku a drama. MHD jsou tři písmena a ultimátní protivník SUV jsou taky tři písmena a pak už to šlo nějak samo. Zjistil jsem, že znělky, pípáky a hlášení znějí velmi melancholicky a romanticky, takže z nich vznikla taková vesele romanticko-melancholická píseň o tom, co mi na MHD připadá hezké s naučným sloganem shrnujícím dodané grafy.“

Ventolin, vlastním jménem David Doubek, je český hudebník, zpěvák a dj věnující se elektronické hudbě, ale také vysokoškolský pedagog. Od roku 2002 působí na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde učí kulturní antropologii. Jeho nejznámější skladbou je Disco Science, která vyšla v roce 2017 na albu Vitajte. Aktuálně má tato skladba 2,2 miliony zhlédnutí na YouTube.

Kam dál? 

Chytlavá hudba a mediálně známé tváře. Tak zní recept na to, jak se se svým reklamním spotem umístit v žebříčku nejzábavnějších reklam YouTube Ads Leaderboard 2022. Za hudební stopou nejoblíbenějších spotů loni stáli populární čeští tvůrci Kapitán Demo, Michal David a Pokáč. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: