Nejchladnější finské město chce hostit letní olympijské hry. Varuje tak před změnami klimatu

24. 2. 2021 | Kristýna Vozková
Pořádat letní olympiádu v tom nejchladnějším městě ve Finsku? Proč ne? S ohledem na klimatické změny by to v roce 2032 už mohlo být proveditelné. A přesně tomu chtějí Finové zabránit.

Město Salla je nejchladnějším v celém Finsku. Průměrné teploty se zde pohybují mezi mínus 17°C až 19°C. A právě toto městečko by chtělo hostit olympijské hry. Ty letní. Myslíte, že nemají mezi konkurencí šanci? Nenechte se zmýlit. Zdá se totiž, že by to s ohledem na aktuální rychlost globálního oteplování mohlo být v roce 2032 dost dobře možné. 

Tomu se ale obyvatelé Sally snaží zabránit. Jejich kandidaturu tak provází kampaň upozorňující na problematiku globálního oteplování. Ve dvou a půl minutovém spotu hovoří o tom, že se teplo nezadržitelně blíží, vytahují zpod postele žabky a chystají se pracovat na svém opálení. „Támhle budeme hrát volejbal”, ukazuje jedna z dívek, oblečená v plavkách, na doposud zasněženou louku. „Za dvanáct let bude led pryč a bude tu perfektní jezero,” informuje plavec. „Tady vybudujeme stadión,” pokřikuje muž , který se jen v trenkách s lyžemi na nohou nechá táhnout sobím spřežení. Na konci videa přijíždí do záběru mladík na skateboardu a ptá se přímo do kamery: „Hej! Fakt tady chcete mít hry?!” naštvaně odhazuje bílou čepici s logem kampaně a odchází. Poslední záběr vyzývá zachraňte Sallu, zachraňte svět.

Náš záměr je jasný: chceme udržet město takové, jaké je, a mít i nadále zimy chladné a plné sněhu," uvedl starosta města, Erkki Parkkinen. Pokud nebudeme dělat nic a necháme globální oteplování zvítězit, ztratíme tím svoji identitu. A město, které milujeme, stejně jako mnoho dalších po celém světě, přestane existovat v té podobě, v jaké jej známe, “ dodal. A proč zrovna olympijské hry? Podle starosty města spojuje celé národy a globální oteplování je problémem celého světa. 

Kampaň vytvořila agentura Omnicom Africa a její součástí je také webová stránka popisující problematiku klimatických změn nebo vlastní merch v podobě triček, hrníčků, kšiltovek, nafukovaček a ikonek pro každou ze sportovních kategorií. Nezapomnělo se ale ani na maskota v podobě soba vyčerpaného vedrem.

Při pohledu na propracovanost kampaně by člověka až mrzelo, že starosta podklady Mezinárodnímu olympijskému výboru nepředložil. I když poslední, co bychom Salle mohli přát, by bylo, aby se stala ideálním místem pro letní olympijské hry 2032.

 

 

 

 

 

Zdroje: lacriaturacreativa.com, theguardian.com

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: