Nejvíce diváků o Vánocích vidělo Tři oříšky pro Popelku na Nově
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Televizní premiéru pohádky Peklo s princeznou režiséra Miloslava Šmídmajera na Štědrý den sledovalo na obrazovkách České televize (ČT) 1,8 milionu diváků. Letité Tři oříšky pro Popelku však na Nově vidělo ještě téměř o půl milionu dospělých diváků více, pohádka se tak o Vánocích stala nejsledovanějším televizním pořadem. Vyplývá to z tiskových zpráv jednotlivých televizí.
Pohádku Peklo s princeznou si pustilo v průměru 1,63 milionu lidí starších 15 let. Celkem ji sledovalo 18,5 procent dospělé populace. Z dospělých, kteří v průběhu jejího vysílání měli zapnutou televizi, si ji pustilo 41,5 procenta. "V dětské cílové skupině 4-14 je to nejúspěšnější celovečerní pořad roku 2010, který vidělo v průměru 172 tisíc dětí," uvedl mluvčí ČT Ladislav Šticha. Sledovanost v této věkové skupině byla 16,9 procenta; podíl na publiku v této věkové kategorii byl 44,54 procenta.
Tři oříšky pro Popelku na Nově sledovalo téměř 2,3 milionu dospělých diváků. Podíl na sledovanosti u lidí mezi 15 a 54 lety byl v tomto případě 57,3 procenta. Počet dětských diváků ani sledovanost z celkového počtu diváků v populaci, Nova neuvedla.
Vysokou sledovanost na ČT měla i pohádka Anděl Páně, kterou veřejnoprávní televize vysílala v předvečer Štědrého dne. Pustilo si ji 1,3 milionu diváků včetně dětí. Pohádku Byl jednou jeden král sledovalo 985.000 diváků.
Další premiérovou pohádku, Školu princů, sledovalo na Boží hod v průměru 1,5 milionu diváků. Na pohádku navázalo finále povídkového pořadu komediálních historek Trapasy, které si nenechal ujít každý čtvrtý divák starší 15 let sedící v danou dobu u televizoru. Průměrně se dívalo 1,0 milionu dospělých, což znamená sledovanost 11,6 procenta při podílu na publiku 27,1 procenta.
Na Boží hod si v hrané tvorbě vysílané na Nově vybojovala prvenství komedie režisérky Marie Poledňákové Jak se krotí krokodýli. Tu sledovalo 1,6 milionu diváků starších patnácti let. V neděli zabodovala v hraných pořadech česká pohádková komedie S čerty nejsou žerty, kterou si nenechalo ujít 1,9 milionu diváků starších 15 let.
Podobně jako Nova uspěla mezi diváky s televizní klasikou i Prima - pohádkou Pyšná princezna. Den před Štědrým večerem ji sledovalo 1,1 milionu lidí starších patnácti let. Podíl na sledovanosti byl v tomto případě 27,9 procenta.
Podobně jako ve zbytku roku si také držely vysokou sledovanost hlavní televizní zpravodajské pořady.