Netflix šokoval Polské národní muzeum: Vaše Dáma sice stále drží hranostaje, ale ztratila náhrdelník
Kampaň: The Art of Stealing (Umění krádeže)
Klient: Netflix
Agentura: Gong
Loni na podzim v Polsku Netflix vystoupil z obrazovky a představil upoutávku na nový seriál pomocí OOH kampaně. Tu umístil rovnou na zeď Krakovského muzea, kde o několik dní dříve zaměnil za duplikát nejcennější polský obraz, Dámu s Hranostajem.
Minulý rok se na Netflixu objevil galantní zloděj jménem Arsène Lupin, o němž byl natočen stejnojmenný seriál na motivy knihy Maurice Leblanca z roku 1907. Lupin k nám ovšem promlouvá pouze prostřednictvím Leblancovy knihy, již dostal od svého otce další aspirující zlodějský gentleman a hlavní hrdina seriálu, Assane Diop. Toho ztvárňuje francouzský herec a komik Omar Sy, který v roce 2011 zazářil v oceněném filmu Nedotknutelní (Untouchables).
Hlavním působištěm tohoto lupiče je muzeum v Louvru, kde v první epizodě seriálu provede úspěšnou loupež náhrdelníku Marie Antoinetty. Proto se polská pobočka Netflixu v rámci propagace odvážila ke stejně riskantnímu kousku a ukradla největší polský klenot, perlový náhrdelník Da Vinciho Dámy s Hranostajem, obrazu, který od konce 18. století náleží Polsku.
Cenu Dámy Polské národní muzeum vyčíslilo v roce 2016 na více než 100 milionů euro a pokládá jej za nejcennější obraz ve své sbírce. Jaké pak bylo zděšení návštěvníků, když jednoho dne přišli do galerie a náhrdelník byl pryč. Upřímně řečeno – téměř žádné. Většině lidí nahý krk půvabné dívky nepřipadal podezřelý a výměny obrazu si vůbec nevšimli.
O několik dní později se ovšem zloděj podepsal přímo na venkovní zeď muzea a přiznal se ke svému geniálnímu kousku. Jak již jistě tušíte, byl to sám Assane Diop, který se na návštěvníky chechtal z instalované venkovní plochy s náhrdelníkem v ruce a vzkazoval „Merci Madamme,“ (Děkuji, Dámo.)
„Kdo je ten francouzský neřád?“ Čertili se návštěvníci, kterým nezbývalo než zavítat na Netflix, kde se dozvěděli pravdu. O celém podfuku s obrazem, který pochází z dílny polské reklamní agentury Gong, bylo také natočeno video s případovou studií, na které se můžete podívat níže.
Tento PR stunt realizovaný jako OOH kampaň se Netflixu vyplatil. Lupin se i díky polským divákům stal v roce 2021 nejsledovanějším seriálem v jiném než anglickém jazyce.
Samotná kampaň si pak vysloužila 170 zmínek na sociálních sítích, 2,5 milionový dosah a 10 000 uživatelů o kampaň projevilo zájem. V Polsku seriál na žebříčku nejoblíbenějších TV show za rok 2021 obsadil pěknou šestou příčku.
Zdroj: Adobo Magazine, Muse by Clio