Nike nabízí průvodce po cestě udržitelného rozvoje

20. 5. 2019 | Aneta Birnerová
V dnešní době zákazníky nezajímá pouze design a kvalita. Zda u vás nakoupí více než jednou, z velké části závisí také na vašem postoji k životnímu prostředí. Nike si to uvědomuje a své poznatky nabízí ostatním značkám v podobně designové učebnice udržitelného rozvoje.

Během letošního kodaňského Fashion Summitu značka Nike odprezentovala více než jen své dobré skutky ve věci recyklace — představila zbrusu nového průvodce jak na udržitelný rozvoj, který nabízí zdarma ostatním. Vybízí je tím k zapojení se do boje za zelenou planetu v duchu svého nového sloganu:Když něco chceš, tak pro to udělej cokoliv(Believe in something. Even if it means sacrificing everything).

Na příručce se podíleli studenti londýnské školy designu, Central Saint Martins. Jeden z nich, Matthew Needham, který zde aktuálně dokončuje magisterské studium, k projektu pro Fastcompany dodává:

„Když se rozhodnete pro něco vytvořit design, máte moc naplánovat celý jeho životní cyklus a vybrat si z nekonečných možností dalšího vývoje výrobku. Takže je na vás udělat velká rozhodnutí a uvažovat o luxusních produktech i mimo kontext módních obchodů.“

Fashion Summit je kodaňský festival každoročně pořádaný organizací Global Fashion Agenda, která se soustředí na udržitelný rozvoj v módním průmyslu. Značka Nike si nemohla najít místo, kde by se svou zelenou učebnicí sklidila větší potlesk.

A o učebnici nemluvíme náhodou. Průvodce po budoucnosti designu (Guiding the future of Design) je rozdělen do deseti kapitol, které představují životní etapy značkových produktů. Každá kapitola je opatřena také praktickou případovou studií ze světa fashion recyklace, které obstarala nejen Nike, ale své studie příručce poskytly i další značky jako Patagonia, Outerknown, For Days a Eileen Fisher:

  1. Výběr materiálu
  2. Recyklovatelnost
  3. Minimalizace odpadu
  4. Demontáž
  5. Zelená chemie
  6. Renovace
  7. Všestrannost
  8. Dlouhověkost
  9. Ekologické balení
  10. Nový model

Nike běhá příkladem

V současnosti se Nike může pochlubit tím, že 75 % vyrobené obuvi v sobě obsahuje recyklovaný materiál. V minulém roce tak došlo nového využití 136 milionů kilogramů gumových odřezků. Dále značka plánuje do roku 2020 využívat pouze obnovitelnou energii, ale pouze v Evropě a Severní Americe. Cesta ke stanovenému cíli je zkrátka daleká i pro výrobce sportovní obuvi. To, jak Nike přistupuje k cirkulární ekonomice, znázorňuje i následující infografika. 

Dokáže sportovní obuv opravdu změnit svět? Záměrem Nike jistě nebylo vytvořit pouze inspirativní článek či video. Značka se rozhodla ustanovit postupy, které módní průmysl dovedou do šetrné budoucnosti. Noel Kinder, který má v Nike na starosti udržitelnost, dodává:

„Chtěli jsme shrnout ty nejlepší postupy a, doufejme, vyvolat více akce. Tato příručka také institucionalizuje a formalizuje tyto principy pro nás v Nike odvážnějším způsobem, než jak jsme se o to pokoušeli v minulosti.“

Zdroj: fastcompany.com, Nike

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: