NIVEA MEN upozorňuje na krizi duševního zdraví u mladých lidí. Vypůjčila si pro kampaň hymnu Liverpool FC
Značka NIVEA MEN se spojila s charitativní organizací Talk Club, chlapci z akademie slavného britského klubu Liverpool FC U8 i z místních základních škol, aby prostřednictvím nové kampaně „Strength in Numbers" zvýšila povědomí o problémech mužů s duševním zdravím.
Ve videu ke kampani mladí chlapci jdou sami městěm a recitují verše z hymny Liverpool FC, You'll Never Walk Alone, aby se v závěru spotu ocitli v liverpoolské tréninkové akademiií. V ten okamžik je divákovi naservírována hrozivá statistika: 50 % psychických problémů začíná před 14. rokem života.
Textový přepis hymny:
When you walk through a storm, hold your head up high
And don’t be afraid of the dark
At the end of the storm, there’s a golden sky
And the sweet, silver song of a lark
Walk on through the wind
Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on
With hope in your heart
And you’ll never walk alone
You’ll never walk alone
Walk on, walk on
With hope in your heart
And you’ll never walk alone
You’ll never walk alone
Emily Marchamová, manažerka značky NIVEA MEN, objasnila cíle kampaně:
„NIVEA MEN věří, že péče přesahuje rámec pokožky. To, že se jeden ze tří mužů často cítí osamělý, je smutné, ale ještě více deprimující je, že mnozí z nich řeší problémy s duševním zdravím sami, protože se domnívají, že když o nich budou mluvit, budou čelit stigmatu. Naší ambicí v rámci kampaně „Síla v číslech" je změnit tento názor tím, že pomůžeme mužům naučit se mluvit o svých pocitech a ukážeme, že ve společném působení na hřišti i mimo něj je síla."
V rámci kampaně byl proveden výzkum, kterého se zúčastnilo 2 000 mužů. Výsledky byly dost ponuré: 44 % mužů se nikdy nikomu nesvěřilo s tím, jak se cítí. A alarmující je jistě i to, že 50 % problémů s duševním zdravím začíná před 14. rokem života.
Výzkum také přinesl dvě velké výzvy. Aby se přístup mužů skutečně změnil, bylo potřeba, aby chtěli mluvit a najít způsob, jak jim pomoci mluvit. Odpověď na první výzvu byla jasná. Tim Clegg, výkonný kreativní ředitel společnosti Digitas UK, uvedl v tiskové zprávě:
„Jako sponzoři fotbalového klubu Liverpool měla společnost NIVEA MEN přístup k týmu, který pod vedením Jurgena Kloppa, jenž je proslulý svým otevřeným komunikačním postojem, ztělesňuje duševní sílu a odolnost, o kterou usilují muži všech věkových kategorií.”
Druhá výzva byla těžší na rozlousknutí. Poté, co si nejbližší přítel Tima Clegga Steve vzal život, byl založen Talk Club - charitativní organizace pro muže, která je tak trochu jako cvičení v posilovně. Muži se zde mohou stát duševně silnějšími jen díky tomu, že spolu otevřeně mluví.
Myšlenka, která inspirovala kampaň, spočívá v tom, že každé sezení Talk Clubu začíná otázkou tak jednoduchou, že ji pochopí každý: „Jak se máte? Od 1 do 10?". Díky použití čísel je pro muže mnohem snazší kvantifikovat své pocity a zahájit konverzaci..
Něco takového s hráči Liverpoolu ukazuje následující instruktážní video.
Danou výzvu nabízí i web kampaně, který k ní dodává i tyto zásady:
- Funguje to obousměrně. Pokud se každý z vás podělí o svá čísla, budete společně silnější.Nikdo se nedostal do formy, když zašel do posilovny jen jednou. Ptejte se často.
- Bojujte s pokušením řešit problém. Naslouchání funguje lépe.
- Někdy nestačí ani textová zpráva. Promluvte si s nimi tváří v tvář nebo jim zavolejte.
- Během rozhovoru se věnujte nějaké činnosti. Pomůže to plynulosti konverzace.
- Pokud se někdo zhroutí, je možná na čase mu pomoci vyhledat pomoc.
Název kampaně „Strength in Numbers” naráží tedy na to, že se síla nachází ve skupině a sdílení zkušeností a pocitů. Zárovň ale dává i návod k aktivitě k vyjádření nálady na bodové škále od 1 do 10.
Kampaň poběží ve Velké Británii v kinech a online a je první kampaní agentury Digitas pro NIVEA MEN.
Zdroj: Little Black Book, The Drum