O vydávání knih budou rozhodovat čtenáři

2. 6. 2011 | bN
V neděli byl v USA spuštěn Unbound, který umožňuje autorům předávat své myšlenky čtenářům přímo, a ne prostřednictvím editorů. Pokud knihu podpoří dostatečný počet čtenářů, bude vydána.

„Vydavatelé utrácejí ohromné částky, aby se postarali o úspěch potenciálních bestsellerů, ale pouze mizivé procento z nich se uchytí,“ říká spoluzakladatel Unbound Dan Kieran. Při shánění dalšího prodejce jsou autoři, známí díky jedinému dílu, vyzýváni k tomu, aby pokračovali v jeho publikování. Přebaly knih jsou navrhovány tak, aby zachytily co nejvíce pohledů, a ne proto, aby byly krásné. A inovativní myšlenky, které se ještě ani nevyzkoušely, by mohly zůstat bezvládně ležet v prachu.

Dan Kieran a jeho dva společníci (všichni jsou autory nebo vydavateli) se rozhodli přesunout pozornost při vydávání nových knih někam jinam. Tedy ne k tomu, zda se kniha bude dobře prodávat, ale zda ji čtenáři budou číst. V neděli byl v USA spuštěn Unbound, který umožňuje autorům předávat své myšlenky čtenářům přímo, a ne prostřednictvím editorů. Pokud autora a jeho nápady podpoří dostatečný počet čtenářů (řádově 1500 až 5000), bude kniha vydána. Pokud ne, získají autoři své investované peníze zpět.

Čtenáři mají několik možností, jak knihu podpořit a co za to získat. V první úrovni získají elektronickou verzi knihy, pokud bude vydána. Na té nejvyšší, ale také nejdražší úrovni získají dvě pozvánky na slavnostní uvedení knihy, oběd s autorem, dvě podepsaná vydání knihy a dvě elektronické verze. Jména všech čtenářů, kteří podpoří vydání knihy, budou vytištěna na zadní straně knihy. Čtenáři také získají přístup k dalším informacím o knize a autorovi, které nejsou veřejně přístupné.

 

Zdroj: www.mashable.com
 

 

 

 

 

 

 

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: