Obří pasti na myši ve francouzském Nice byly pastmi na turisty

1. 9. 2023 | Petr Michl
Toto sarkastické gesto turisté nepochopili. O to víc tím podtrhli jeho platnost.

 

Umělci operující ve veřejném prostoru musí fungovat jako protřelí marketingoví a PR profesionálové. Obzvláště, když chtějí upozornit na nějaký společenský problém a vyvolat kolem něj buzz. Přesně to dělá dlouhodobě úspěšně francouzský umělec Toolate. Obyvatel letoviska Nice opět upozornil na problém overturismu.

Asi by bylo naivní domnívat se, že jedno z nejznámějších měst na Azurovém pobřeží bude v létě klidnou oázou. V Nice žijící umělec Toolate ale vnímá dopady záplav turistů negativně. Hromady pastí na turisty fungují a jejich tvůrcům vydělávají peníze, ve výsledku jsou ale i pastí pro místní pociťující snižující se kvalitu života. Jako sarkastický komentář k tomuto fenoménu instaloval na těch neprofláklejších místech v Nice 3 obří pasti na myši. Namísto sýra posloužily jako návnada kornouty se zmrzlinou a sladké vafle.

Nápis „Tourist Trap“ („turistická past“) vyrytý do základny pasti nefungoval jako varování, ale mnoho turistů ho spíše vzalo jako výzvu k fotce pro sociální média. Naštěstí pro ně nebyla pastička funkční. Ač by její sklapnutí jistě posílilo poselství umělce, bez lidských obětí a trestněprávní dohry by se to pravděpodobně neobešlo.

 

Doporučujeme projít si instagramový účet, na který Toolate přidává více svých instalací. Jeho reflexe stejného tématu z loňského roku byla v něčem užitečnější.

 

Jeho „krabička cigaret k odsouzení idiotů, kteří házejí nedopalky na zem“, totiž fungovala ve výsledku nejen jako gesto, ale také jako užité umění. Přiměla totiž mnoho kuřáků odhodit vajgl z cigaret přímo do ní namísto na chodník promenády či blízkou pláž. 

Zdroj fotografií: Instagram / newsfromtoolate

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: