Pevné nabídky na vstup do Le Monde předložili dva zájemci
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Pevné nabídky na vstup do společnosti Le Monde, která vydává stejnojmenné francouzské noviny, podaly dvě skupiny. První je konsorcium bohatých podnikatelů, druhou telekomunikační operátor France Télécom spolu se španělskou mediální společností Prisa. Třetí subjekt, což je společnost Revenu Multimedia, vyjádřil jen předběžný zájem.
"Pevná nabídka je taková, která je ucelená a má finanční plán. Vyjádření zájmu je naproti tomu spíše jenom návrh," řekla mluvčí Le Monde. Podnik se snaží získat peníze na další činnost a zájemci dnes měli poslední možnost, aby předložili nabídky.
Zdroj agentury Reuters řekl, že konsorcium, v němž je France Télécom, má v plánu nabídnout více než 100 milionů eur (přes 2,6 miliardy Kč). Záměrem novin bylo získat alespoň 100 milionů eur, aby mohly pokračovat v činnosti a zaplatit dluhy. V tomto konsorciu je také podnikatel Claude Perdriel, který je šéfem skupiny Nouvel Observateur a zároveň členem správní rady Le Monde.
Druhém konsorcium tvoří skupina investorů, mezi nimiž je bankéř ústavu Lazard Matthieu Pigasse, francouzský internetový magnát Xavier Niel, který založil telekomunikační skupinu Free, a také bohatý průmyslník Pierre Bergé. Ten je známý jako dlouholetý partner módního návrháře Yvese Sainta Laurenta. Lidé z tohoto konsorcia ale podle některých médií leží v žaludku prezidentovi Nicolasi Sarkozymu, protože mají levicové sklony.
Vybraný kandidát musí na účet Le Monde složit deset milionů eur (asi 257 milionů Kč) a zahájit s novinami exkluzivní jednání.
Noviny Le Monde byly založeny v roce 1944 na principech politické a ekonomické nezávislosti. Novináři, kteří v nich pracují, prostřednictvím komplexní akcionářské struktury drží většinový podíl ve společnosti Le Monde SA. Ta je vydavatelem novin. Novináři v Le Monde ale mají řadu práv, mohou například odvolat šéfredaktora nebo prosadit změnu vydavatele.
Noviny Le Monde se v poslední době potýkají s podobnými problémy jako řada jiných tištěných médií. Tedy s poklesem prodeje a s tím souvisejícími nižšími příjmy z reklamy. Společnost Le Monde si loni musela půjčit zhruba 25 milionů eur (přibližně 644 milionů Kč), aby mohla vůbec financovat svou vlastní činnost.