Pobočky supermarketů i na univerzitách

11. 4. 2013 | Petr Michl

Také byste si rádi při svých vysokoškolských studií nakoupili potraviny v rámci areálu univerzity namísto trmácení se do nejbližšího supermarketu? Na konferenci Multichannel Sales and Marketing jmenovala Pavlína Hajnová ze společnosti Centers Data jako jednu z příčin stagnujících tržeb maloobchodu to, že nedokáže využít příležitosti a nabídnout lidem zboží v okamžiku, kdy ho chtějí, s poukazem na pražskou fakultu architektury, kde jsou stovky studentů a chybí i možnost koupit si pořádnou kávu. V USA jsou evidentně trochu napřed, největší celonárodní řetězec plánuje rozšíření o prodejny „Walmart on Campus".


Zdroj: Instagram/aemgee

Walmart již oznámil plán na otevření pobočky na Arizona State University, brzy se i otevře „dvojče" na Georgia Tech. Mezi prodávaným zbožím by měly být i léky nebo klasický merchandise spojený se jménem místní univerzity. Prodejny by měly mít méně než 10 zaměstnanců a svou plochou nebudou patřit mezi ty největší, v lokálním měřítku se dají přirovnat k o něco větším českým obchodům Tesco Express.

Samozřejmě, že tu jsou faktory, které dosvědčují, že tento koncept má mnohem lepší předpoklady pro úspěch v americkém prostředí, kde nejsou vysokoškolské budovy rozesety v centrech měst. Spíše jsou koncentrovány v kampusech, jež někdy tvoří téměř městečka ve městech. Navíc jsou mnohem rozšířenější i automobily mezi studenty a parkovací místa pro jejich stání. Přesto se domníváme, že by v upravené podobě mohl být funkční i v českém prostředí, kde je často v univerzitních budovách vrcholem bistro s bagetami v igelitu a automat na předražené cukrovinky a kávu v kelímku.

Zdroje: www.businessinsider.com, www.bizjournals.com

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: