Pohoda klid a vir. Praha má novou očkovací kampaň
Magistrát hlavního města Prahy pokračuje ve své snaze podpořit očkování proti Covid-19 vlastní komunikační kampaní. Vychází přitom z kreativy od DDB Prague z léta, která proměňovala názvy známých pražských míst. Agentura tentokrát však svou hru se slovy rozehrává s použitím vánočních pojmů.
Ke koulovačce a sáňkovačce tak přidává testovačku. Vánoce a Silvestr doplní nový lock. Cílem je lidem připomenout, že když se budou během svátků sdružovat, měli by se chovat zodpovědně.
Součástí kampaně jsou i dva nové rozhlasové spoty, které s nadsázkou dramatizují nepříjemnosti spojené s lockdownem. První přináší motiv boje učitelky s dálkovou výukou, druhý se věnuje nástrahám videohovorů a práce z domova.
Kampaní chce město oslovit váhající část neočkovaných, kterých je v Praze celkem přes 300 tisíc. „Navazujeme na skvělou spolupráci při předchozí kampani, která byla velmi dobře hodnocena laickou i odbornou veřejností a získala ocenění i na ADC Czech Creative Awards. Máme za to, že v předvánočním čase už by měla být komunikace ve veřejném prostoru spíš nenásilná a smířlivá,“ uvádí primátor Zdeněk Hřib.
„Strachu a strašení kolem tohoto tématu je už docela hodně. My jsme se tedy rozhodli navázat na předchozí koncept a nové vizuály i rádiové spoty opět pojmout odlehčeným způsobem. A to přesto, že to klíčové sdělení je míněno hodně vážně,“ sdělila Dora Pružincová, chief creative officer DDB Prague.
Marodní třída a spol. měla popořit očkování a bojovat proti trudomyslnosti
Připomeňte si také červnovou kampaň. Ta vycházela z toho, že lidé byli po jarních uzávěrách už unavení a otrávení. Hravé printy proto místo velkých emocí přišly s něčím odlehčeným. Je samozřejmě nespravedlivé očekávat od lokální kampaně, že bude mít na proočkovanost zásadní vliv. S odstupem 5 měsíců je ale zřejmé, že nezapůsobila dostatečně a trudomyslnost lidí je ještě výraznější.