Potraviny online občas nakoupí již 51 % Pražanů a Středočechů
Přesně 51 % - tolik osob v produktivním věku má v Praze a středních Čechách zkušenost s online nákupy potravin. Vyplynulo to z průzkumu, který s agenturou Data Collect provedl se vzorkem 600 respondentů e-shop s potravinami Kolonial.cz. Podle Petra Vyhnálka, retailového specialisty a šéfa Kolonial.cz, se jedná o zásadní, nikoli však překvapivý poznatek o českém trhu. Praha a střední Čechy mají totiž výsadní pozici - o zákazníky zde bojuje největší počet e-shopů s potravinami.
„Rozhodně se jedná o velmi pozitivní zprávu pro celý sektor online prodeje potravin. Je však třeba mít i nadále na paměti, že jen zhruba třetina zákazníků ze zmiňovaných 51 % utratí online více než jednu třetinu svého měsíčního rozpočtu za potraviny," upřesňuje Petr Vyhnálek a dodává: „Zbylé dvě třetiny považujeme spíše za občasné či opatrné zákazníky, kteří se s online nákupy potravin teprve seznamují. Dá se však předpokládat, že v následujících měsících se z části z nich postupně stanou takzvaní heavy shoppers, kteří budou pravidelné nákupy potravin v e-shopech považovat za naprostou samozřejmost."
Kolonial.cz v současnosti obsluhuje území pražské aglomerace a velkou část středních Čech. Kromě toho své zboží zaváží také do Plzně, Rokycan a okolí. Celkově se jedná o oblast se zhruba 1,7 miliony obyvatel republiky.
Jeho konkurent iTesco pokrývá Prahu, velkou část východních Čech včetně Hradce Králové a Pardubic, Liberec, Plzeň i Brno a jeho poměrně rozsáhlé okolí. Rohlik.cz pak rozváží po Praze a Brně a jako další cíl vyhlásil například pokrytí „souměstí" Hradec Králové — Pardubice.