Praha má nový slogan

16. 5. 2012 | PeMi
V souvislosti s Prague International Advertising Festival 2012 byla vyhlášena soutěž o nejlepší slogan pro Prahu. Již známe vítěze.

Jihomoravská metropole má již dávno své „Žít Brno“, Praha ale stále na svůj slogan čeká. Nedávno dokonce magistrát hlavního města odmítl výtvory tuzemských reklamních agentur. I proto dávalo pořádání veřejné soutěže o mezinárodní slogan pro Prahu při Prague International Advertising Festival 2012 smysl. Nyní známe jejího vítěze, je jím Jakub Vysloužil z Hradce Králové. Uveďme předem, že je jeho výtvor značně minimalistický – zní: „Dear Prague,..“ Grafické ztvárnění pak vypadá takto.

Ředitel PIAF Marek Hlavica nicméně uvádí, že se hodnotitelé nesoustředili ani tak na grafickou podobu, ale na myšlenku. Tento návrh vyhrál v konkurenci prací z Itálie, Holandska, Maďarska, České republiky a Portugalska. Využití mezinárodní komunity sledující reklamní festival jako základny soutěžících má výhodu v tom, že slogan pro Prahu má především oslovovat turisty ze zahraničí. Vítěz je nakonec z Čech, jeho příběh doprovázející slogan nicméně dojem z města očima cizince popisuje: „… Praha se stala cílem mnoha turistů a expatů. Ačkoliv mnozí z nich přicházejí jen na pár dnů, nechává na ně silný dojem. Mnoho z nich mluví o lásce. Takže by nebylo s podivem, kdyby chtěli napsat svému zamilovanému městu milostný dopis… Slogan funguje jako první řádek takového dopisu, následuje ho čárka a dvě tečky, jež reprezentují příběh, který pisatel prožil nebo nový příběh, jenž by chtěl v Praze prožít."

Slogany velkých měst mají za cíl k těmto metropolím upoutat pozornost jako k atraktivním turistickým destinacím nebo je prezentovat jako zajímavé místo pro život a podnikání. Objevují se na webových stránkách, propagačních materiálech či v reklamních spotech a inzerátech. Praha nyní může vítězný nebo jiný soutěžní slogan přijmout za svůj. Marek Hlavica k tomu dodává: „Podle dohody s magistrátem jsme všechny přihlášené návrhy poskytli městu. Pokud by je některý zaujal, mohou se spojit s autorem a jednat o spolupráci. Naše soutěž však město k ničemu nezavazuje.“ Jediným závazkem je poskytnutí víkendového pobytu v Praze pro vítěze.

 

Návrhy dalších finalistů naleznete níže:

 

Andrea Burtinová, ČR

Andrea Burtinová, ČR

Claudia Ribeiro, Portugalsko

Claudia Ribeiro, Portugalsko

Felix Humm a Daniele Ravenna, Itálie

Felix Humm a Daniele Ravenna, Itálie

João Inacio, Nizozemsko

João Inacio, Nizozemsko

Marton Jedlicska, Maďarsko

Marton Jedlicska, Maďarsko

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: