Počet Američanů využívajících check-in služby se za 9 měsíců zdvojnásobil.
Také vás obtěžovalo v mládí říkat rodičům, kam jdete a kde jste? Svět se od té doby rapidně změnil a lidé na sebe prozrazují, kde zrovna jsou, sami od sebe. Podlé nového výzkumu od Pew Research Center study využívá check-in služby 14 % Američanů. V rámci Pew’s Internet & American Life Project bylo dotazováno po delší časové období více než 2200 dospělých obyvatel USA na používání služeb, jako je Foursquare. Tedy těch, při kterých sdílíte s jinými lidmi dobrovolně svoji geografickou polohu a místo, kde se nacházíte. V květnu 2011 je využívali 4 % respondentů, v únoru tohoto roku již celých 10 %.
Samozřejmě, že tento růst táhne vyšší penetrace smartphonů, ale ani uživatelé „hloupých“ telefonů se této kratochvíle zcela nevzdávají. V této skupině narostlo používání check-inů z 5 % na 11 %, u vlastníků telefonů s operačním systémem z 12 na 18 %.
Velmi zajímavé informace přináší demografické údaje o uživatelích chek-inů. Ve věku 18-29 let jich je 23 %, mezi 30-49 lety 17 % a poměrně nečekaných 14 % lze nalézt u lidí nad 50 let. Rozdíly mezi věkovými skupinami tak nejsou nijak propastné.
Velké rozdíly nejsou ani mezi jednotlivými pohlavími. Muži „hlásí svoji polohu“ na sociálních sítích z 20 %, stejně tak činí 17 % žen.
Pro marketéry může být ještě podstatnější zjištění, že Američané obecně, především pak ti s chytrými telefony, používají své mobily čím dál více k zjištění geolokačních informací, jako jsou doporučení na restaurace v okolí a navigační údaje. Za těmito účely používá své smartphony 74 % lidí a 41 % celkově.V květnu 2011 měly přitom tyto statistické údaje podobu 55 %, respektive 23 %. Více detailů o tom, co přesně na telefonech nejčastěji hledáme, se dozvíte v článku Díky smartphonům řešíme problémy teď a tady.
Zdroje: www.marketingland.com, pewinternet.org