Při propagaci na Facebooku nejsou placené reklamy příliš důležité

28. 6. 2012 | BeDa
Průzkum mezi předplatiteli marketingového časopisu Advertising Age odhalil několik zajímavých zjištění.

Většina obchodníků se shoduje na tom, že být na Facebooku je prostě nutnost. Inzerovat tam ale tak nezbytné není. To alespoň vyplývá z průzkumu amerického magazínu Advertising Age. V jeho rámci se zeptali 658 předplatitelů, kteří se identifikovali jako vedoucí lidé v oblasti marketingu v sociálních médiích. Třetina z nich jsou obchodníci, třetina manažeři z agentur, ostatní jsou pak pracovníci v médiích, konzultanti a lidé na různých marketingových pozicích.

Téměř 90 % všech dotázaných uvedlo, že je Facebook jedním z jejich kanálů propagace. Zhruba polovina z nich zde má i placenou reklamu, ale bez té by se většina klidně obešla. Na propagaci v sociálních médiích vynakládají firmy asi poloviny dotazovaných méně než 10 % reklamního rozpočtu, u ostatních je to pak méně než 20 %. Není to příliš a protože se tato oblast neustále vyvíjí, očekává v příštím roce růst investic v sektoru digitálního a tedy i sociálního marketingu přes 70 % dotázaných.

 

Většina dotázaných také nevidí příliš velký rozdíl mezi obsahem, který na Facebooku sdílejí zadarmo a placenou reklamou. Jedná se totiž o stejný obsah, který se ale díky jistému finančnímu obnosu dostane k většímu počtu lidí. A čím lepší obsah, tím lepší a účinnější je podle respondentů i reklama.

Dále je z výzkumu patrné to, že se některým obchodníkům obtížně měří účinnost facebookové kampaně, hlavně co se týče otázky motivace fanoušků k nákupu. U některých oblastí podnikání se to těžko dokazuje. Pro majitele e-shopů je snadné vidět, kolik lidí přišlo na jejich stránky z Facebooku, ale auto si po internetu tak často lidé nekupují. Je proto potřeba si dopředu ujasnit, k čemu má propagace na Facebooku sloužit a jakých cílů lze jejím prostřednictvím dosáhnout. Pro většinu marketérů je tak stále nejzásadnější metrikou počet fanoušků a míra jejich zapojení.

Zdroj: www.adage.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: