Příval kritiky na hlavu Facebooku
Od té doby, co Facebook vydal dokument S-1 a oznámil primární úpis akcií, který má z řady zaměstnanců udělat milionáře a z některých dokonce miliardáře, se kritika vůči němu poněkud vyostřila. Deník New York Times se do největší sociální sítě pěkně pustil hned několika články. Podíval se například zblízka na čísla o množství aktivních uživatelů.
Počet aktivních uživatelů za jeden měsíc je dle Facebooku 845 milionů, za den je to pak 483 milionů. Ale jak to ve skutečnosti s těmihle dechberoucími čísly je? Pes je zakopaný v tom, koho Facebook považuje za aktivního uživatele. Vedle těch, co opravdu přijdou na stránky, jsou do tohoto čísla jsou započítaní i lidé, kteří kdekoliv na webu použili třeba tlačítko „Líbí se mi“, nebo někde přidali komentář.
Konkurenční Google+ na tom s údaji o návštěvnosti a počtech uživatelů ale není o moc lépe. Jediné údaje poskytované Googlem je počet vytvořených účtů. Čísla umožňující skutečně určit aktivitu uživatelů na Google poskytována nejsou.
Dalším propíraným tématem je i užití osobních dat uživatelů Facebooku pro účely reklamy. Teď se k tomu přidal i nový prohlížeč fotografií, který jen čirou náhodou poskytuje o něco lepší prostor pro zobrazení reklamy než ten předchozí.
Něco podobného zažíval při primárním úpisu svých akcií i Google. Také se kolem něj vyrojila řada negativních informací. Facebook se alespoň může poučit z jeho chyb.
Zdroje: www.marketingland.com, www.nytimes.com