Průzkum: Tržní podíly slevových portálů i to,jak jsou hodnoceny zákazníky

27. 5. 2013 | Michl Petr
Jaké je rozložení sil slevových serverů na českém trhu a jak je to se spokojeností jejich uživatelů?

Jaké je rozložení sil slevových serverů na českém trhu a jak je to se spokojeností jejich uživatelů? Na tyto otázky se snažil odpovědět průzkum agentury Perfect Crowd zadaný Zapakatel.cz. Online průzkum byl realizován na konci března a počátku dubna na vzorku 553 dotazovaných.

Co v Česku představuje slovo sleva? Nejčastěji jde o úsporu za zboží či zlevněné zboží, následuje výhodná transakce v podobě nabídky nebo koupě. Slevové portály se objevují jako pátá nejčastější asociace. Češi slevy milují a získávají je hlavně letáky, sezónními výprodeji a na třetím místě právě přes slevové portály.

Jaké slevové servery Češi znají a užívají?

Z pohledu spontánní známosti jsou nejznámější české slevové portály Slevomat.cz (68 %), Vykupto.cz (24 %), Zapakatel.cz a Pepa.cz (oba s 13 %).

Po zhlédnutí seznamu slevových portálů respondenti nejvíce označovali Slevomat.cz (93 %), Vykupto.cz (73 %), Zapakatel.cz (57 %) a Hyperslevy.cz (54 %).

Z hlediska využívání vede Slevomat.cz (60 % respondentů tvrdí, že jej někdy využili), následuje Vykupto.cz (31 %) a Zapakatel.cz (19 %). Žádný z portálů nebyl respondenty vnímán jako specialista na určité zboží či služby.

Jak Češi hodnotí slevové servery?

Respondenti jsou celkově se slevovými servery spokojeni a prakticky všechny jsou hodnoceny za „2". Nejlépe je známkován Slevomat.cz, ale do stejné skupiny (se známkou pod „2") patří ještě Vykupto.cz, Zapakatel.cz a Amplión.cz. Nejhůře hodnoceným byl portál Hyperslevy.cz s průměrnou známkou 2.32.

Z hodnocení slevových portálů lze zjistit, že uživatelé v zásadě rozdělují slevové portály na ty orientující se na službu a ty orientující se na nabídku. První případ spojený u spotřebitelů s pojmy jako „důvěryhodnost" a „profesionalita" je nejčastěji asociován s trojicí nejsilnějších slevových portálů na trhu, přičemž nejsilnější je opět Slevomat.cz.

Ti, co na slevových serverech nakupují, mají se slevovými portály dobré zkušenosti – pro 79 % z nich je spíše pozitivní nebo výborná. Negativní pak je pro 4 % uživatelů.

O realizaci výzkumu

Výzkum na téma „Slevy a slevové portály" realizovala společnost Perfect Crowd v březnu a dubnu 2013 prostřednictvím online panelu respondentů realizátora. Celkový vzorek 553 respondentů zahrnuje věk 18 až 55 a jde o reprezentativní kvótní sběr podle pohlaví, věku, vzdělání, velikosti místa bydliště a regionu. Panel Perfect Crowd čítá 30 tisíc registrovaných uživatelů z ČR a SR, uživatelé se registrují pouze na pozvání.

Celkový vzorek (N=553) lze zobecnit na českou internetovou populaci 18 až 55, část vzorku (N=414) jsou uživatelé slevových portálu a část vzorku (N=102) jsou také uživatelé Zapakatel.cz.


Zdroje: zapakatel.cz, visioncreation.co.uk

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: