Průzkum: Tržní podíly slevových portálů i to,jak jsou hodnoceny zákazníky
Jaké je rozložení sil slevových serverů na českém trhu a jak je to se spokojeností jejich uživatelů? Na tyto otázky se snažil odpovědět průzkum agentury Perfect Crowd zadaný Zapakatel.cz. Online průzkum byl realizován na konci března a počátku dubna na vzorku 553 dotazovaných.
Co v Česku představuje slovo sleva? Nejčastěji jde o úsporu za zboží či zlevněné zboží, následuje výhodná transakce v podobě nabídky nebo koupě. Slevové portály se objevují jako pátá nejčastější asociace. Češi slevy milují a získávají je hlavně letáky, sezónními výprodeji a na třetím místě právě přes slevové portály.
Jaké slevové servery Češi znají a užívají?
Z pohledu spontánní známosti jsou nejznámější české slevové portály Slevomat.cz (68 %), Vykupto.cz (24 %), Zapakatel.cz a Pepa.cz (oba s 13 %).
Po zhlédnutí seznamu slevových portálů respondenti nejvíce označovali Slevomat.cz (93 %), Vykupto.cz (73 %), Zapakatel.cz (57 %) a Hyperslevy.cz (54 %).
Z hlediska využívání vede Slevomat.cz (60 % respondentů tvrdí, že jej někdy využili), následuje Vykupto.cz (31 %) a Zapakatel.cz (19 %). Žádný z portálů nebyl respondenty vnímán jako specialista na určité zboží či služby.
Jak Češi hodnotí slevové servery?
Respondenti jsou celkově se slevovými servery spokojeni a prakticky všechny jsou hodnoceny za „2". Nejlépe je známkován Slevomat.cz, ale do stejné skupiny (se známkou pod „2") patří ještě Vykupto.cz, Zapakatel.cz a Amplión.cz. Nejhůře hodnoceným byl portál Hyperslevy.cz s průměrnou známkou 2.32.
Z hodnocení slevových portálů lze zjistit, že uživatelé v zásadě rozdělují slevové portály na ty orientující se na službu a ty orientující se na nabídku. První případ spojený u spotřebitelů s pojmy jako „důvěryhodnost" a „profesionalita" je nejčastěji asociován s trojicí nejsilnějších slevových portálů na trhu, přičemž nejsilnější je opět Slevomat.cz.
Ti, co na slevových serverech nakupují, mají se slevovými portály dobré zkušenosti – pro 79 % z nich je spíše pozitivní nebo výborná. Negativní pak je pro 4 % uživatelů.
O realizaci výzkumu
Výzkum na téma „Slevy a slevové portály" realizovala společnost Perfect Crowd v březnu a dubnu 2013 prostřednictvím online panelu respondentů realizátora. Celkový vzorek 553 respondentů zahrnuje věk 18 až 55 a jde o reprezentativní kvótní sběr podle pohlaví, věku, vzdělání, velikosti místa bydliště a regionu. Panel Perfect Crowd čítá 30 tisíc registrovaných uživatelů z ČR a SR, uživatelé se registrují pouze na pozvání.
Celkový vzorek (N=553) lze zobecnit na českou internetovou populaci 18 až 55, část vzorku (N=414) jsou uživatelé slevových portálu a část vzorku (N=102) jsou také uživatelé Zapakatel.cz.
Zdroje: zapakatel.cz, visioncreation.co.uk