Průzkum AKA: Kolik se platí v Česku za reklamu
Asociace komunikačních agentur mezi svými členy každoročně zkoumá posuny v hodinových sazbách za jednotlivé profese. Nyní zveřejnila aktuální data.
Jedná se o zprůměrované údaje, které neberou v úvahu velikost agentury, její reference, historii nebo individuální kvality jednotlivých expertů. Patrný je vzestup sazeb u profesionálů s vyšší kvalifikací. V řádu procent se zvýšil průměr hodiny Senior Account Managera, Client Service Directora a kreativního ředitele. Z téměř patnácti set na bezmála dva tisíce korun pak stoupla odměna Digital Managera. To dokumentuje neustále vzrůstající poptávku a nároky na digitální komunikaci, která je dnes součástí prakticky všech komunikačních konceptů.
Přehled hodinových sazeb na jednotlivých pozicích naleznete níže.
Zdroj: AKA
„Výsledky průzkumu dávají zadavatelům hlavně veřejných zakázek alespoň rámcovou představu o ceně práce v komunikaci. To zadavatelům pomůže odfiltrovat nesmyslně podceněné zakázky a vyhnout se tak následným potížím při plnění smlouvy,“ říká ředitel AKA Marek Hlavica.