Pryč s rušením na koncertech. Heineken vysílá vzkaz, který uvidí na displeji všichni 'fotografové' s mobily

30. 10. 2024 | Petr Michl
Také vás otravují na koncertech lidé, kvůli kterým nevidíte přes jejich mobily na pódium? Heineken vytvořil infračervený vzkaz přímo pro ně, a navíc i pomůcku pro to, aby si mohli užít koncert oni i lidé v jejich bezprostředním okolí.

V dnešní době jde spíše o standard. Na koncertech nemusíte vidět na pódium nejen kvůli výšce lidí před vámi, ale také kvůli mobilním telefonům, které mají namířené na stage a zvednuté nad hlavu. Jakoby nekvalitní záznam se špatným zvukem byl něco, co si budou později často přehrávat. Kazí s tím nicméně kouzlo daného momentu ostatním. Značka piva Heineken, jež sponzoruje řadu kulturních akcí, pokračuje v digitálních aktivacích s cílem vylepšit jejich atmosféru a tentokrát se zaměřila na tento nešvar.

Interní marketingová agentura LePub Heineken využila infračervené světlo k promítání vzkazu, který uviděli návštěvníci koncertu až na displeji v okamžiku, když zamířili své fotoaparáty na stage. Vzkaz přitom v překladu zněl:

„Ponech si tento okamžik ve své paměti.

Ne ve svém telefonu.“

 

 

Heineken před kampaní zadal průzkum, z něhož vyplývá, že 60 % zástupců generací Y a Z by si více užilo hudební akce, kdyby se mohli odpojit od svého smartphonu. Přesto více než polovina připouští, že upřednostňuje nahrávání videí před samotným zážitkem, i když 13 % je poté téměř nikdy nesleduje.

Samozřejmě, nikdo nenutí lidi na koncertech nic nahrávat nebo dokonce živě sdílet tzv. s pistolí u hlavy. Jde o souboj s vlastní vůlí, který velká část z nich prohrává. Heineken pro ty, co to chtějí změnit, vymyslel digitální pomůcku. Aplikaci „The Boring Mode“, která po zapnutí udělá na určitý čas z chytrého telefonu jeho hloupého tlačítkového předchůdce. Ne, že by mu přibyla skutečná tlačítka, stane se to alespoň na displeji. A k tomu jsou potlačené všechny pokročilé funkce. Aplikace je k dispozici zdarma pro iOS a Android. Právě na ni odkazuje QR code u výše zmíněného infračerveného sdělení na koncertech.   

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: