Pryč s rušením na koncertech. Heineken vysílá vzkaz, který uvidí na displeji všichni 'fotografové' s mobily
V dnešní době jde spíše o standard. Na koncertech nemusíte vidět na pódium nejen kvůli výšce lidí před vámi, ale také kvůli mobilním telefonům, které mají namířené na stage a zvednuté nad hlavu. Jakoby nekvalitní záznam se špatným zvukem byl něco, co si budou později často přehrávat. Kazí s tím nicméně kouzlo daného momentu ostatním. Značka piva Heineken, jež sponzoruje řadu kulturních akcí, pokračuje v digitálních aktivacích s cílem vylepšit jejich atmosféru a tentokrát se zaměřila na tento nešvar.
Interní marketingová agentura LePub Heineken využila infračervené světlo k promítání vzkazu, který uviděli návštěvníci koncertu až na displeji v okamžiku, když zamířili své fotoaparáty na stage. Vzkaz přitom v překladu zněl:
„Ponech si tento okamžik ve své paměti.
Ne ve svém telefonu.“
Heineken před kampaní zadal průzkum, z něhož vyplývá, že 60 % zástupců generací Y a Z by si více užilo hudební akce, kdyby se mohli odpojit od svého smartphonu. Přesto více než polovina připouští, že upřednostňuje nahrávání videí před samotným zážitkem, i když 13 % je poté téměř nikdy nesleduje.
Samozřejmě, nikdo nenutí lidi na koncertech nic nahrávat nebo dokonce živě sdílet tzv. s pistolí u hlavy. Jde o souboj s vlastní vůlí, který velká část z nich prohrává. Heineken pro ty, co to chtějí změnit, vymyslel digitální pomůcku. Aplikaci „The Boring Mode“, která po zapnutí udělá na určitý čas z chytrého telefonu jeho hloupého tlačítkového předchůdce. Ne, že by mu přibyla skutečná tlačítka, stane se to alespoň na displeji. A k tomu jsou potlačené všechny pokročilé funkce. Aplikace je k dispozici zdarma pro iOS a Android. Právě na ni odkazuje QR code u výše zmíněného infračerveného sdělení na koncertech.