Reklama na auto bez auta? Volkswagen přibližuje své bezpečnostní prvky humornými scénkami z domova

25. 1. 2023 | Petr Michl
Tato série spotů předává mistrně technické vychytávky vozů zcela bez aut — vystačí si s příhodami z rodinných životů. Třeba stěrače detekující déšť přirovnává k empatickému partnerovi, který ženě podá při sledování filmu kapesník přesně v ten správný okamžik.

 

Zapadnout do sféry klišé je u reklam na auta celkem lehké. Volkswagenu se ale této pasti daří velmi často unikat, obzvláště pak u propagace technických funkcí a vychytávek svých vozů. Nyní to dokazuje i sérií spotů z Indie, za kterou stojí tamní agentura DDB Mudra Group.

Nese souhrnný název #SafeLikeAVolkswagen a představuje bezpečnostní prvky vozů s VW ve znaku bez toho, aby se jakýkoliv z nich na obrazovce objevil. K ilustraci důležitosti daných funkcí ukazuje situace z domácnosti a běžných rodinných situací.

„Volkswagen je jako značka postavena na lidských příbězích. Je to v samotném názvu značky. Proto jsme si mysleli, že nejlepší způsob, jak ilustrovat naše bezpečnostní prvky, bude prostřednictvím příkladů toho, jak se pohybujeme každý den," uvedl ke kampani v tiskové zprávě kreativní ředitel DDB Mudra Group, Rahul Mathew.

Funkci světelComing Home“ tak rozsvítí rodič, který na vás čeká potmě v předsíni, dokud se nevrátíte domů. V praxi přitom funkce „Leaving Home“ a „Coming Home“ slouží k osvětlení vozu při odchodu z vozu či při dálkovém odemknutí a příchodu k autu.

Kočka, která se mňoukáním uchrání od zasednutí, svede stejnou práci jako zadní parkovací senzor.

Děda, co nenechá spadnout vnučku při šplhu vzhůru po houpačce, pak dělá svým způsobem stejnou práci jako funkce „auto hill hold“, díky které auta nesjíždí při zastavení cestou do kopce i bez aktivování ruční brzdy.



Elektronickou kontrolu stability dokonale symbolizuje matka, která na dětské oslavě prokličkuje mezi ratolestmi s velkým dortem v ruce a kalorických vrchol večera přitom nikterak neohrozí.

Poslední spot pak přirovnává stěrače detekující déšť k empatickému partnerovi, který ženě podá při sledování filmu kapesník přesně v ten správný okamžik.

Ředitel marketingu a PR Volkswagen India, Abbey Thomas, ke kampani dodal:

„Bezpečnost je základem značky Volkswagen. Naše vozy vyrábíme s velkým citem a vášní, totéž platí pro naši komunikaci; emotivní a odlehčenou. Společně s naším kreativním týmem doufáme, že se nám podaří předat našim zákazníkům toto velmi důležité sdělení o bezpečnosti zajímavým a poutavým způsobem."

Z našeho pohledu se to rozhodně povedlo. A bonusem je určitě to, že, ač je kampaň pro indický trh, mluví univerzálním jazykem a může být použita takřka globálně.

Zdroj: Volkswagen India


Kam dál?

Volkswagen umí na technické vychytávky svých vozů poukazovat netradičně už dlouhodobě. Platí to i pro tento virál z Austrálie, který dokázal dostat automatické brždění modelu Polo do zdánlivě amatérského videa hrozícího velkým průšvihem.  

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: