Reklama týdne: Apple přichází s vánoční retro nostalgií
Klient: Apple
Agentura: TBWA Media Arts Lab
Země: USA
Apple přichází s vánoční retro nostalgií a výsledek je více než uspokojivý. Minulý rok touto dobou se jedna z nejobdivovanějších technologických společností vytasila s příběhem ke své rodině jen zdánlivě lhostejného mladíka ve spotu Misunderstood, který byl oceněn například Emmy za nejlepší reklamu nebo stříbrným lvem z Cannes. Nová vánoční reklama nemusí mít o nic nižší ambice.
A to přesto, že polovina stopáže se věnuje úplně jinému produktu, který nemá s Applem nic společného. Je jím Voice-O-Graph. Technologie z padesátých let minulého století, díky které mohli lidé vytvářet nahrávky přímo na vinylovou desku. Vnučka objeví takovou desku nahranou svou babičkou v roce 1952. Píseň zpívanou synovi, s kterým ten rok nemohla být na Vánoce, pak vylepší její vnučka pomocí moderních nástrojů, které jsou součástí jejího Macbooku. Babička je pak z výsledku pochopitelně dojatá.
Apple se nedávno tematicky vyprázdnil. Byl zvyklý na to ohromovat v reklamách funkcemi svých přístrojů. Jenomže s tím, jak přestaly být ve srovnání s konkurencí výjimečné, přestalo to být také funkční taktikou. I proto například autor „i“ před přístroji Applu a dlouhodobý marketér značky, Ken Segall, před 2 lety prohlašoval, že Apple marketingově přešlapuje na místě.
Od té doby však našel směr, kam se vydat. Zaměřil se spíše na příběhy lidí, kterým pomáhá, než na hardwarové parametry. A je to rozhodně ku prospěchu věci. Této reklamě poselství, že se technologie mění, ale láska zůstává, vyloženě sluší.